Egy kis magyarázat + jövőbeni tervek :)

Sziasztok!

Először is mindenkinek nagyon boldog és könyvekben gazdag új évet kívánok! :) Remélem azért ma még mindenki pihen meg olvas leginkább (nekem ez a tervem). :D

Mint ahogy a cím is írja, első körben egy kis magyarázattal szeretnék szolgálni, hogy miért is "tűntem el" az utóbbi bő egy évben, majd pedig a jövőbeni terveimről szeretnék egy kicsit írni. :)

Először a magyarázat... :)

   Ugye több, mint egy éve nem posztoltam már semmit a blogra és ennek okát szeretném most megosztani veletek. (Lehet, hogy van olyan, akit annyira nem érdekel, de úgy érzem, tartozom ennyivel Nektek.)
   Szóval, az eltűnésem oka egészen egyszerű: idő- és energiahiány. Tudom, hogy ez igazából csak kifogásként hangozhat, de tényleg ez volt az oka. Az egész tavaly november környékén kezdődött. A szorgalmi időszakom vége nagyon erős volt, zh zh hátán, ilyesmi. Ezt követte a vizsgaidőszak. A sulis vizsgákkal viszonylag hamar végeztem, viszont belekezdtem a kreszbe, arra tovább kellett tanulnom, és vizsgázni is mentem (ami szerencsére sikerült). Aztán jött az új félév. A tanóráim száma csökkent, viszont a tanulnivaló nem, belekezdtem az eü. tanfolyamba, majd a vezetésbe + a szakdolgozattal is már kellett foglalkoznom. Emellett próbáltuk a barátaimmal a legtöbb programot szervezni, mert tudtuk, ha ennek a félévnek vége nem valószínű, hogy tudunk találkozni még. Ez szintén elég sokat kivett belőlem. Aztán vége lett ennek a félévnek is, mindenki ment haza. Itt volt egy kis nyugim, egy kis pihenőidőm a nagy véghajrá előtt. Olvastam, sorozatot néztem, aludtam leginkább. Próbáltam kicsit feltöltődni.
   Aztán megkezdődött a 12 hetes szakmai gyakorlatom (egészen pontosan június 24-től szeptember 13-ig). Hétfőtől péntekig reggel 8-től délután 2-4-ig ott voltam, utána jártam vezetni, hétvégente pedig egy étterembe jártam pincérkedni. Szerintem mondanom sem kell, ez a három így együtt elég ütős volt, esténként nem kellett elringatni. Augusztus végéig ez így ment, augusztus végén az étterem bezárt (szezonális hely) és a jogosítványt is megszereztem (ami még a mai napig hihetetlen :D), úgyhogy két „teher”-től már megszabadultam. Szeptember közepén véget ért a szakmai gyakorlat is, ám nem volt megállás, mentem vissza rögtön Szegedre. Megkezdődött a nagy véghajrá.
   Minden nap reggeltől estig a könyvtárba voltam jegyzőkönyvet meg szakdolgozatot írni, aztán a prezentációkat kellett megcsinálni a jegyzőkönyv meg a szakdolgozat védésére. Az utolsó 3 hét, pláne az utolsó pár nap már kimondottan borzasztó volt. Sajnos eléggé vizsgadrukkos vagyok, és ezen az sem segített, hogy éppen államvizsgára készültem. De eljött ennek is a napja, megcsináltam, hivatalosan is végeztem az egyetemmel (amit szintén nehezen hiszek még el, azt meg pláne, hogy ötös lett a diplomám :D). Innentől kezdve szabadabb leszek, több időm lesz pl. a blogra is, amit eddig hanyagoltam sajnos.
   Úgyhogy mindenképpen szeretném legalább megpróbálni folytatni a blogolást, és szeretnélek Titeket majd kárpótolni is a kimaradt idő miatt új tartalmakkal, nyereményjátékokkal. :D

Jövőbeni tervek... :)

   Így, hogy lényegesen több a szabadidőm, megpróbálok jobban visszatérni a blogoláshoz. A jövőbeni (2020-as és azutáni) terveim a következők:

  • saját könyveim olvasottságának növelés. Úgy hiszem, ez a legtöbb moly életében problémát okoz. :D Mert hát annyi sok szép könyv jelenik meg sorra, az ember késztetést érez, hogy megvegye, függetlenül attól, hogy mennyi olvasatlan csücsül otthon a polcon. Sajnos én is ebben a cipőben járok: vásároltam sokat, de olvasni nem nagyon olvastam. Viszont idén szeretnék ezen változtatni. Cél a 100% elérése a saját könyvek olvasottságánál molyon. :D
  • legalább 100 könyv elolvasása (Goodreads reading challenge). Hát ha elolvasom az összes saját olvasatlanom, akkor hellyel-közzel meg is lesz. :D
  • több blogbejegyzés. Nemcsak könyvértékelés gondolok, hanem más könyves témájú bejegyzésekre. Vagyis aktivabban szeretnék blogolni (tömören ennyi). :)
  • nyereményjátékok. Szeretnék idén azokat is szervezni, ezzel meghálálva, hogy még mindig velem vagytok. :)
  • több magyar szerzős könyv olvasása. Alapjáraton valamiért mindig szkeptikusan álltam a magyar szerzős könyvekhez. Ne kérdezzétek, fogalmam sincs miért. Aztán utóbbi pár évben rájöttem, hogy vannak kiemelkedően jó hazai szerzők pl. Böszörményi Gyula, Vivien Holloway, Kemese Fanni, Helena Silence, A. M. Aranth, és még sorolhatnám. Szóval idén mindenképpen szeretnék több hazai szerzős könyvet elolvasni. :)

   Hát nagyvonalakban ennyi lenne a tervem a idénre (és a közeljövőre). Ezen kívül a könyves eseményekre mindenképpen szeretnék eljutni. Reménykedem benne, hogy ott sokatokkal találkozhatok is és beszélgethetünk egy jót a könyvekről. :D

   Nektek milyen terveitek vannak az idei évre? :) Ha van kedvetek írjátok meg megjegyzésben (vagy bármilyen felületen). :)
   És én ezennel el is köszönök, az első könyves jellegű bejegyzés ha nem is pár napon belül, de 100%, hogy még ebben a hónapban felkerül a blogra (még egy kis türelmeteket kérném). :)

Üdvözlettel,
Petus

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

TOP 10 kedvenc idézet :)

Elköszönés :')

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury - Köd és harag udvara (Tüskék és rózsák udvara 2.)