Leigh Bardugo: Shadow and Bone - Árnyék és csont (Grisa trilógia 1.)



Eredeti cím: Shadow and Bone
Fordító: Varga Csaba Béla
Sorozat: Grisa trilógia
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Oldalszám: 374 oldal
Ár: 2999,-
ISBN: 9789633734506
Moly, Goodreads




Fülszöveg:
Alina ​Starkova sosem várt túl sokat az élettől. A határháborúk során elveszítette a szüleit. Árvaként csupán egyvalakire számíthatott. Egy másik kis földönfutóra, Malra, a legjobb barátjára. Ám mostanra már rá sem számíthatott. Mindkettőjüket besorozták hazájuk, Ravka anyácska hadseregébe. A két fiatalnak életveszélyes küldetésre kell indulnia az Árnyzónába. Ezen az iszonyatos helyen a földöntúli sötétség az úr, ahol valósággal hemzsegnek az emberevő szörnyetegek. Amikor támadás éri a katonai konvojukat, mindannyiuk élete veszélybe kerül. Ám Alina ekkor olyan titokzatos erőnek adja tanújelét, amiről mindaddig még ő sem tudott. A csodálatos megmenekülés kiszakítja a hétköznapok világából.. . Meg sem áll a fővárosig, az uralkodó udvaráig, ahol az árva lány is a Grisa testvériség tagja lesz. Vezetőjük, a titokzatos Kom úr úgy véli, Alina az, akire oly régóta vár Ravka sokat szenvedett népe. A legfőbb varázsló szerint az Alinában rejtőző erő képes lesz elpusztítani az Árnyzónát. A cári udvar fényűző forgatagában sokan Kom úr új kegyeltjének tartják a lányt, aki csak nehezen tud beilleszkedni Mal nélkül. Miközben hazája egyre nagyobb veszélybe kerül, feltárul előtte egy hajmeresztő összeesküvés. Dönteni kell. Szembeszáll a birodalom leghatalmasabb nagyuraival? Egyedül a múltja mentheti meg… hogy Alina megmenthesse a jövőt.

Véleményem:

– A vágyakozásban az a legszörnyűbb, hogy elgyengít minket – suttogta, és a száját végighúzta az arcomon, míg oda nem ért az ajkamhoz.

Régóta ott állt már a polcomon arra várva, hogy végre a kezembe fogjam. De sajnos nem azt a reakciót váltotta ki belőlem, amit vártam.

Az írónőtől először a Hat varjú kötetét olvastam, és azt imádtam. Beleszerettem az írónő stílusába, a szereplőkbe (Kazba leginkább :D), ezért most már különösebb kétségek nélkül kezdtem bele ebbe. Reménykedtem benne, hogy ez is olyan elsöprő sikert fog aratni nálam, mint a másik könyv. De sajnos nem vagyok teljesen elégedett vele. Lehet túl nagy reményeket fűztem hozzá, a másik könyv miatt, túl nagy mércét állítottam fel. És az bosszant a legjobban, hogy a könyv kb ¾-e kimondottan tetszett, viszont a vége nem igazán. Nekem olyan mintha összecsapta volna, mintha idő szűkében csak gyorsan odafirkantott volna valamit. (De javítsatok ki, ha tévedek.) Hiányzott a nagy lezárás (függetlenül attól, hogy sorozat első része). Lehet, hogy az is benne volt a pakliban, hogy ez volt (azt hiszem) az írónő első könyve (de itt is, javítsatok ki, ha tévedek), és azért is nem sikerült annyira jóra. Az első könyv mindig kicsit lutri, mert még csak a kiadó ad véleményt, az olvasók nem. De bízom benne, hogy hátha a többi rész esetében nem lesz ilyen érzésem. :)

A szereplőkkel meg vagyok elégedve. Alina mindenképpen szerethető főhősnő. Az összes olyan tulajdonság megvan benne, ami a túléléshez kell, ami egy jó főszereplőhöz kell. Árva létére igen okos és kitartó, a megfelelő döntéseket tudja meghozni bármilyen szituációban. Számomra mindenképpen rokonszenves szereplő. Mal szintén a rokonszenves karakterek táborát erősíti (meg hát könyves álompasi vagy mi :D – erre majd még később visszatérünk). Belopta magát a szívembe teljes mértékben (pedig volt egy időszak amikor nem igazán szerettem őt). Azt az időszakot leszámítva ő volt a legjobb barát és legjobb pasi, akit csak kívánhatott magának Alina. Az Éjúrral kapcsolatban viszont koppantam egy hatalmasat. :D Rögtön Sarah J. Maas ACOTAR könyveire asszociáltam, egészen pontosan Rhysandra, hogy ő is milyen szemét volt az elején, de aztán kiderült, hogy egy igazi cukorborsó. Itt is önfeledten áradoztam egy ilyen kapcsolat kialakulásáról…… az elején. Hát a végén annyira már nem, a végén már csak alaposan sípcsonton szerettem volna rúgni. Meg szidtam magam, hogy hogy nem vettem észre mit művel.

Összességében nem volt ez rossz könyv, kezdésnek meg pláne nem, de van mit javítani rajta, főleg a végén. Ettől független csak ajánlani tudom, mert a sztori elég ígéretesnek tűnik, a karakterek szerethetők. Egy jól felépített világnak tűnik ez. Kíváncsian várom, hogyan folytatódik Alina és Mal története. :D

"Mi lesz, amikor kiderül, hogy képtelen vagyok mindarra, amit elvárnak tőlem? Cseppet sem bölcs dolog csalódást okozni a fejedelmeknek. Vagy éppen a Kom uraknak. Erősen kételkedtem abban, hogy egy nyaklevessel küldenek haza, az ezredemhez."

Csillagozás:


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

TOP 10 kedvenc idézet :)

Elköszönés :')

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury - Köd és harag udvara (Tüskék és rózsák udvara 2.)