Vivien Holloway: A hóhér kötele (Winie Langton történetek 3.)

Fülszöveg:
"- A vádlott álljon fel!
A szék lába megcsikordult a korhadt parkettán, ahogy felemelkedtem, és éreztem, hogy a feszültség szinte megül a levegőben. Nem láttam, de tudtam, hogy a sorok között a családom tagjai lassan a fegyverükért nyúlnak.
A bíró megköszörülte a torkát, és messzire tartotta magától a papírt, hogy el tudja olvasni a rákapart írást. Egészen eddig sikerült megőriznem a hidegvérem, de most hallottam, hogy a csuklómat összeszorító bilincs halkan csilingel, ahogy remeg a kezem.
– A New York állam által rám ruházott hatalomnál fogva kijelentem, hogy az esküdtszék ítélete alapján Edwina Russel Langton az ellenne felhozott vádakban…"

Winie-t elfogják, és bár ki tudna szabadulni a börtön rácsai mögül, nem hajlandó szökevényként élni. Így az igazságszolgáltatás kétes rendszerére bízza magát, annak ellenére, hogy a bíróságnak nem szokása szabadon engedni a vádlottakat. Odakint William a Langton családdal összefogva mindent megtesz, hogy tisztázza a lányt, de lehet, hogy ez sem lesz elég, hogy megmentse Winie-t a hóhér kötelétől.

A Winie Langton történetek harmadik része!

A könyvet úgy vettem meg, hogy a másodikat nem is fejeztem még be, de annyira érdekelt, hogy az
hihetetlen. Hol van még a negyedik rész?! Nagyon kíváncsi vagyok rá!

A történet váltott szemszögű, egyszer Will, másszor Winie mesél. Ami azért (is) volt érdekes, mert végre megtudhattam, hogy Will mire gondol. Nem csak Winie-ről, az előző könyvekben kibontott kapcsolatukról, a megállapodásukról, Winie helyzetéről, hanem a lány családját is az ő szemén keresztül ismerhettük meg még jobban. Will nagyon sokat tett Winie-ért ebben a részben, óriási kockázatot vállalt a fiú azért, hogy kiszabadíthassák Winie-t.

A lánynak ebben a részben kisebb szerep jutott, hiszen a mozgástere, a lehetőségei semmilyen szempontból nem voltak nagyok. Inkább ő volt a kapocs Will és a családja között. Meg tudta úgy győzni az unokaöccsét, hogy nem is volt ott. Nem neki mondta, még a közelben sem volt. Mégis annyira felnézett rá az unokatestvére, hogy megtette neki. Még akkor is, ha nem jól sült el a dolog.
A törvénykezésről pedig... nos, én azt mondom, hogy nem meglepő. Ezt már olvashattuk korábban is, így Winie-nek sajnos nagyon előreláható sorsa van. Így nem is az marad a kérdés, hogy mi lesz a bíróság döntése, hanem az, hogy mi lesz Winie-vel. Míg a két dolog kísértetiesen hasonlít egymásra, szerintem két külön dolog. Míg a bíróság várhatóan valahogy dönt, addig a Langton család fáradhatatlanul dolgozik. Hogy legyen A és B tervük. Csak olyan opciók vannak, hogy Winie egy karcolás nélkül megússza.

És engem ez a könyv ismét levett a lábamról. Mert imádtam. A történet egyre jobb és jobb lesz, és minden egyes alkalommal meglepődök, hogy magyar az írónő. Ami még több pluszt visz a könyvbe. Mindenkinek ajánlom, főleg ha az előző részeket is szerette!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

TOP 10 kedvenc idézet :)

Elköszönés :')

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury - Köd és harag udvara (Tüskék és rózsák udvara 2.)