Blogger Identity TAG, avagy ki ül a monitor mögött? (Évi)

Sziasztok! Rea blogján  találtuk ezt a taget, és sokkal személyesebb volt, mint a többi, valamint nagyon elnyerte a tetszésünket. Ezt két külön bejegyzésben olvashatjátok, hogy könnyebb legyen átlátni a válaszokat. :)

1. Mikor és miért kezdtél el blogolni?
Augusztus körül kezdtem el rendesen, valahogy a hó elején. Azóta teljesen beleszerettem az írásba, az úgymond alkotásba. Jó érzés, hogy azt írhatok le, amit akarok, nem szól bele senki sem. Nagyon jó leírni a saját, egyéni véleményemet, ami csak a sajátom. Szeretem figyelni, hogy hányan kattintanak a bejegyzéseimre, mennyire szeretitek, amit írok. Segít kiírni az érzéseimet, minden sokkal könnyebb lett.

2. Van/volt már több blogod is? Ha igen, milyen témájúak?
Korábban volt egy, amit sosem mondtam el senkinek sem. Nem is foglalkoztam vele annyit, nem fektettem bele elég munkát, így töröltem is mindent, ami azzal a bloggal kapcsolatos. Ott is próbáltam a könyveket értékelni, de nem volt egy ilyen elhivatott blogger társam, nem is érdekelt ennyire, és nem is ment ennyire mint most. (Képzeljétek el. Néha most sem tudom normálisan megfogalmazni, hogy mit akarok, akkor milyen lehettem?) Egy bejegyzésem volt vagy hat sor, és semmit sem értek. Nos, igen, jól tettem, hogy töröltem.

3. Miért pont könyves blogot írsz?
Ez nagyon egyszerű: imádok olvasni, és írni is. Könyvet sosem tudnék írni, nincsen olyan jó alapötletem. Még a legegyszerűbb dologról sem tudnék egy teljes könyvet írni. Ezért szeretek olvasni, mindig lenyűgöz  hogy az írók milyen szép világot teremtenek, milyen jó karaktereket álmodtak meg. Inkább csak blogot, naplót, vagy hasonló rövid dolgokat szeretek írni. Még esszét is szeretek, ha arról írhatok, amit kedvelek.

4. Honnan jött az ötleted a blogod nevéhez?
Ez teljes mértekben Petus érdeme. Ahogy ő is írta, semmi ötletünk nem volt, aztán javasolták az Addicted to books nevet. Aztán a blog létrehozásánál kiderült, hogy ez már "foglalt." Aztán keresni kezdtünk valamit, ami még regisztrálható, és így lett a blog nevében egy plusz "the" szó.

5. Álnéven vagy a sajátodon írsz? Ha álnéven, miért pont ezt választottad?
Igazából egy becenév. Nem meglepetés szerintem, ha azt mondom, hogy az igazi nevem Éva. Igazából azért lett Évi vagy esetleg Évy, mert ez a nevem molyon is, és mióta gimibe járok, kevesen becéznek. És ez nagyon meglepő, mert korábban mindig Évi voltam, most meg Éva. És ezért akartam egy helyet, ahol csak Évi vagyok.

6. Milyen szempontokat veszel figyelembe egy bejegyzés megírása során?
Próbálok viszonylag személyes lenni. Ez elmondható minden egyes bejegyzésemről. Mindegyik saját véleményt fogalmaz meg. Próbálom a szereplőket is "értékelni," de úgy érzem, még nem megy nekem eléggé ez. Próbálok mindig tanulni az előző bejegyzéseimből, van egy kis listám is, hogy miről beszéljek. Borítóról nem akarok, mert az szerintem csak egy plusz. Leginkább azt akarom elmesélni, hogy nekem mit adott ez a könyv, hogy mit éreztem ezzel kapcsolatban. Pont ezért szeretek blogolni, mert a saját érzéseimet és gondolataimat oszthatom meg veletek. :)

7. Mi alapján keresel képeket a bejegyzéseidhez?
Próbálok mindig a könyvhöz kapcsolódóan képet keresni. Arra is gondoltam már, hogy saját képeket használok, amikor csak lehet. Ezt nem tudom, hogyan oldanám meg, de már hívogat a gondolat, hogy saját magam fényképezzem le a könyvet, és azt a képet rakjam ki a blogra. Talán egyszer meg is csinálom.

8. Mi a véleményed a nyereményjátékokról?
Pont most rendezünk egy nyereményjátékot, és én is élvezem. De nem akarom, hogy csak ez legyen a blogon. Természetesen akarok nyereményjátékokat, mert feldobják a nézettséget, akár új olvasókat is szerezhetünk velük, de nem akarom azt, hogy a 200 rendszeres olvasóból csak 5 olvassa igazából a blogot. Direkt mondtam ilyen nagy és kicsi számokat, mert azt szeretném, hogy az írásaink miatt olvassanak minket, nem azért mert lehet nyerni egy könyvet. Számomra az előbbi többet ér.

9. Szoktál recenziós könyveket olvasni?
Még sosem olvastam. Igazából nem akarok sokat olvasni, mert tudom, hogy van egy bizonyos határidő, és mindenképpen bennem lenne, a "mi lesz, ha nem tetszik" érzés. Mi van, ha nem tetszik, de nagyon vártam már? Rengeteg könyvnél érzem ezt, de egy recenziós könyvnél csak még nagyobb lenne rajtam a nyomás. Természetesen elfogadnék ilyen könyveket, nem szeretném visszautasítani, de nem szeretem annyira a határidőket. Majd ha egyszer a kezembe kerül egy recenziós példány, akkor biztosabb és konkrétabb képeim lesznek erről. De szerintem addig még sok idő van.

10. Hogyan reagálnak az emberek, amikor elmondod, hogy könyves blogger vagy?
Nem nagyon szoktam hangoztatni. Nem is reklámozom. Nem igazán azért, mert szégyellem, hanem mert nem érzem még olyan meghatározónak. A környezetemben vannak, akik szeretnek olvasni és vannak, akik nem. Megértem, ha valaki nem szeret olvasni, akkor nem szeretek neki erről beszélni, mert úgy érzem, hogy nem érdekli. A barátaim egy része tudja, hogy blogolok. Nem akadtak ki, tetszett nekik, és ki is nézik belőlem. Őszintén? Nem érdekel, ki mit gondol, a blogolásról. Gondoljanak azt, amit akarnak. Egyedül az érdekel, hogy ti mit mondtok, mert ti olvassátok a blogot.

Nem szeretnék senkit sem most megjelölni, aki szeretné, töltse ki, szerintem nagyon jó, a blogod olvasói megismerhetnek egy kicsit jobban, nem leszel annyira idegen számukra. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

TOP 10 kedvenc idézet :)

Elköszönés :')

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury - Köd és harag udvara (Tüskék és rózsák udvara 2.)