A 2015-ös év összegzése :)




Sziasztok!

Arra gondoltam, hogy készítek egy 2015-ös évösszegzést. Gondolok itt arra, hogy hány könyvet olvastam ebben az évben, melyik könyv(ek) volt(ak) a kedvencem (kedvenceim). És hasonlók. Aki aktív molyon, az biztosan látta, hogy pár hónapja, pontosan már nem emlékszem, mikor, volt egy kérdéssor. Ez alapján fogom összegezni az évemet, pár dologgal kiegészítve. :)

IDE kattintva elérhetitek az év közben kitöltött kérdéseket.

1. Legjobb könyv, amit 2015-ben olvastál.
Rengeteg új kedvencem lett az idén, szerintem nem is tudnék közülük választani. Azonban átnézve az olvasmánylistámat sem tudok választani. Nagy kedvenceim voltak: Napos oldal, Ahol a szivárvány véget ér, Az utolsó dal, Méregtan, Az elveszett hős, Az útvesztő, Végtelen horizont. És még sok másik. :)

2. Legjobb folytatás, amit 2015-ben olvastál.
Ide most direkt olyanokat kerestem, amiket még tavaly kezdtem el olvasni, idén pedig a folytatást. Így három esélyes van: Mennyei tűz városa, Vaskirálynő, Opposition. A három közül nehéz választani, mert mindhárom sorozatot a szívembe zártam. Azonban most a Vaskirálynő felé hajlok, mert utólag visszagondolva nagyon jó volt. A többi is természetesen, de gondolom mivel ez nem sorozatvég, így az emlékeim pozitívabbak, nincs meg az a vége a sorozatnak mi lesz velem érzés. Bár én ezen nem szoktam fennakadni, lehet semmi köze nincsen ehhez. :D

3. Legnagyobb csalódás.
Hmm... szerencsére most úgy érzem, hogy csupa jó könyvet sikerült eddig olvasnom. A kötelezőktől eltekintve talán a legnagyobb csalódás a Szerepváltás vagy A mire jó a rosszfiú? voltak. Az Ezüsthíd sem lett kedvencem, abban is csalódtam picikét, de az előbbi kettő sokkal nagyobb csalódás volt.

4. Legnagyobb meglepetés.
Legnagyobb meglepetés? Vivien Holloway. Mert ilyen hihetetlenül jól írni lehetetlen. *-* Plusz, amit korábban írtam, Az utolsó dal szintén. Imádtam a könyveket, Vivien Holloway azért volt meglepetés, mert magyar. Tudom, ez hülyén hangzik, de valamiért úgy voltam vele, hogy magyar nem írhat olyan jót, pedig voltak már pozitív élményeim is. Az utolsó dal pedig azért volt meglepő, mert nem gondoltam volna, hogy kedvelem Sparks stílusát.

5. Kedvenc új szerző (debütáló vagy számodra új).
Most mindenki lepődjön meg: Vivien Holloway; Nicholas Sparks; Maria V. Snyder; James Dashner; Rick Yancey és Andy Weir. Talán ennyi. Ők mindannyian nagyszerű könyveket írtak, talán kettejükről nincsen csak bejegyzés a blogon.

6. Legújabb kedvenc karakter.
Szintén rengeteg van. Szinte minden egyes könyvből valakit a szívembe zártam, például Winie, Cassie és Liv is ilyenek voltak. Nagyon sok új kedvenc szereplővel gazdagodtam idén, és mindannyiukat kedvelem is.

7. Egy könyv, amin sírtál.
Ez nem változott: Az utolsó dal. Nem nagyon szoktam könyveken sírni. Minden évben nagyjából egy vagy két könyvön sírok.

8. Egy könyv, ami boldoggá tett.
A Silber és a Vakrandi a végzettel. Ja, és a Rocksztárt kaptam karácsonyra. Nem hiszem el, hogy az még idén volt, de igen. Azt még idén olvastam. :D Olyan kis édesek voltak, és nem hiszem el, hogy ennyire tetszettek, de igen. A disztópiákat is nagyon szeretem, de azok nem úgy tesznek boldoggá, mint ezek. Oké, ez hülyén hangzik, de igaz.

9. Kedvenc filmadaptáció, amit idén láttál.
Egyértelmű, hogy Az éhezők viadala legújabb része. Sajnos szinkronnal kellett megnéznem moziban, de ettől függetlenül négyszer legalább elbőgtem magam. Igen, egy "kicsit" megérintett a film. És bár a szinkronok nagy része hagy némi kívánnivalót maga után, azt hiszem nem panaszkodhatok. Nagyjából jól megcsinálták... és nem haltam bele. :D És volt előtte egy Hűséges előzetes szinkronnal. Tobájösz Ítön. :D

10. A legszebb könyv, amit idén vásároltál (vagy kaptál).
Talán a Silber... vagy az Athéné jele. Vagy... valamelyik Winie- könyv, vagy a Jégviráglányok, vagy A marsi, vagy a Neked adom a napot, vagy... Jó, befejezem. Gyakorlatilag az összes könyvet fel tudnám sorolni, mert a Párválasztó két részét megkaptam angolul is, és ugye azoknak is csodaszép a borítójuk. Szóóval rengeteg szép könyvet kaptam, és most kitalálom melyik tetszik a legjobban. (...) Mivel még mindig nem tudok dönteni, ezért legyen a Vámpírakadémia. Olyan szép az összes borítója. *-*

A tizenegyes kérdést inkább kihagyom, mert sajnos nem aktuális, mivel itt az év vége.

12. Új megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél.
Az Oblivion és a Shadows. Nagyon érdekelnek, de nem tudom, mikor tudom őket megvenni és elolvasni. Valamint a Tűz örököse is nagyon érdekel már mióta. Ja, és a Végtelen tenger. Most így hirtelen ennyi jutott az eszembe.

Igen, a tizenharmadik kérdés sem aktuális már, szóval az is kimarad.

És a kérdések el is fogytak. Érdekes volt végignézni, hogy mi változott és mi nem. Szerintem a legtöbb dolog nem nagyon változott, inkább a válaszaim bővültek ki, és nehezebben választottam a könyvek közül. Igen, nem könnyű egy moly élete. :D Azonban azt legalább elmondhatom magamról, hogy nagyon örülök, amiért sok jó könyvet sikerült elolvasni, és kevés volt a rosszabb, vagy a kifejezetten rossz. :)

És hogy még mindig ne legyen vége a bejegyzésnek készültem pár száraz adattal, ami szerintem nem mindenkinek fog tetszeni :)
2015-ben 69 könyvet olvastam el, ami lényegesen elmarad a tavalyi 104 olvasott könyvemtől. Ami nem baj, hiszen ez nem verseny, csak összehasonlításképpen, idén lényegesen kevesebbet olvastam, mint tavaly. A 69 könyvön felül jelenleg is olvasok egyet; egyet egyszer félbehagytam (a moly rendszere nem számolja bele, onnan lesek), pontosabban kettőt, de az egyiket utána elolvastam, a másiknál meg 21 oldalig jutottam el.
2015-ben 41 könyvet sikerült beszereznem, amiből három nyereménykönyv volt, kettő ajándék karácsonyra és szülinapra, kettő pedig recenziós példány a Fumaxtól, egy pedig egy írótól, A. M. Aranth-tól. :)

Nos, igen, azt mondom, hogy nagyon jó évet zártam. Rengeteg jó könyvet olvastam, sok újdonságot olvashattam, tanulhattam, és rengeteg új tapasztalatban részem volt.

Azonban 2015 az olvasáson felül is tartogatott meglepetéseket. Most összegyűjtöm azokat a dolgokat, amik 2015-ben történetek meg velem először. :)
2015-ben először:
-kerültem bele egy könyv köszönetnyilvánításába
-kezdtem el blogolni
-olvastam tudatosan sci-fit
-kaptam/vettem dedikált könyvet
-találkoztam személyesen íróval és beszélgettem vele
-nyertem könyvet
-vakbélműtétem volt (szerencsére nem lesz több)
-volt olvasási válságom
-tanultam keringőzni rendesen, tanártól, nem csak rokonoktól (még folyamatban van, és eltekintek attól, hogy a tanár a rokonom :D)
-dolgoztam ki érettségi tételt
-érettségiztem
-láttam a Halott menyasszony és a Merida, a bátor című meséket
-voltam molytalálkozón

És biztos vagyok benne, hogy kihagytam valamiket, de nem jut eszembe más. :D Ennek szellemében a 2016-os évemhez már két dolgot is feljegyeztem, hogy ne felejtsek el néhány dolgot, amik közül a legérdekesebbek fogom kiválasztani. :) Ha valamire kíváncsiak vagytok, hogy kik az új kedvenc szereplőim, vagy hasonló, akkor írjatok nyugodtan kommentet. :)

Valamint köszönöm nektek, hogy ilyen rendíthetetlenül olvastok minket, nekünk ez nagyon sokat jelent, és mindenkinek boldog új évet! :))

Megjegyzések

  1. Szép kis év! :) Melyik könyv köszönetnyilvánításába kerültél bele?
    xo,
    Lexa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :)) <3 A. M. Aranth Kiválasztva című könyvében Petus és én is benne vagyunk. :))

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

TOP 10 kedvenc idézet :)

Elköszönés :')

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury - Köd és harag udvara (Tüskék és rózsák udvara 2.)