Aziz Ansari: Modern románc

Adatok:
Eredeti cím: Modern romance
Fordító: Holló-Vaskó Péter
Kiadó: Fumax Gemini
Oldalszám: 270 oldal
Ár: 3095 Ft
Moly, Goodreads






Fülszöveg:
Elgondolkodtató, vicces és mélyre ható utazás a modern kapcsolatok szépségei és buktatói között Amerika egyik legfelkapottabb humoristájától.

Egyszer mindenki nekiveselkedik, hogy megtalálja az igaz szerelmet. Emberekkel ismerkedünk, randizunk, kapcsolatokat kezdeményezünk mindezt abban a reményben, hogy találkozunk valakivel, aki megérinti a lelkünket. Ez most bevett dolog, de elképesztő mértékben különbözik attól, ahogy az emberek alig pár évtizeddel korábban éltek. Az új technológiáknak hála döbbenetesen egyszerű kapcsolatba lépni, és válogatni a lehetőségek között. Akkor mégis miért ennyire frusztrált mindenki?

A problémák egy része saját korunk terméke. De a szerelmi életünk változásai mégsem írhatók egyedül a technológia számlájára, ugyanis rövid idő alatt a párválasztás teljes kultúrája végleg megváltozott. Ma az emberek idősebben házasodnak, mint valaha, és éveket töltenek életükből a Nagy Ő utáni kutatással.

Aziz rengeteget élcelődött a modern kapcsolatokon, de a Modern románc kötet megírása közben úgy vélte, szintet kell lépnie. Összeállt az NYU szociológusával, Eric Klinenberggel, és közösen hatalmas kutatási projektbe fogtak, amely keretében több száz beszélgetést és fókuszcsoportot vezényeltek le Tokiótól Buenos Airesen át Wichitáig. Vizsgáltak viselkedésmintákat, közvélemény-kutatásokat, és létrehozták a Redditen saját kutatási fórumukat is, ahol több ezer üzenetet dolgoztak fel. Bevonták a világ társadalomtudomány-kutatóinak krémjét is.

A Modern románcban Aziz Ansari maró humorát a legmodernebb társadalomtudománnyal ötvözi, hogy feledhetetlen tanulmányút keretében mutassa be nekünk szép, új romantikus világunkat.



Köszönet a recenziós példányért a Fumax Gemininek!

Hát végeztem ezzel is. Amúgy nagyon érdekes volt szerintem. Nem sűrűn olvasok ilyet, de ez most nagyon tetszett.

Az elején az író elmondja, hogy honnan jött neki az ötlet a könyv megírásához. Nekem ennyitől biztos nem jutott volna eszembe, de hát nem vagyunk egyformák. Aztán a könyv során folyamatosan
feltárja kutatásinak eredményeit, más kutatások eredményeit, a saját tapasztalatait az adott témáról. 7 fejezetre van bontva, amelyekkel szépen lassan építi fel a "modern kapcsolat"-okat. Szó van benne mindenről a telefon jelentőségétől, más kultúrák románcán át, a legkülönfélébb emberekig és szokásokig. Megismerhetjük a régi idők udvarlási (vagy nem udvarlási) szokásait, hogy ezek mennyiben különböznek a mai világtól. Mindenről szó van benne, ami kapcsolódik a mai kapcsolatokhoz.

Megmondom őszintén nem sűrűn olvasok ismeretterjesztő könyveket. Sőt, az elején azt sem tudtam, hogy ez egy ismeretterjesztő könyv. :D Azt hittem egy romantikus történet, ami mostanában játszódik. Aztán amikor a kezembe került megakadt a szemem egy olyan mondaton, hogy a legjobb ismeretterjesztő könyv 2015-ben. Mondom, miről beszél ez.........aztán elolvastam a fülszöveget és rájöttem, hogy ez tényleg egy ismeretterjesztő könyv. Először félve kezdtem bele, de aztán ahogy haladtam előre magába szippantott. Persze voltak kicsit szárazabb részek, de ezt annak lehet betudni, hogy mégis csak egy ismeretterjesztő könyv, ezért nem is lehet igazából hibának hívni. Ettől független szerintem az egész "történetet" sikerült úgy megírni, hogy egyáltalán nem érződik rajta, hogy ismeretterjesztő. Valószínű ebben szerepet játszik az is, hogy az író stand up-os humorista is, szóval poénokban sem volt hiány. Az tetszett a legjobban, hogy ha egy dologra kitalált egy metaforát, akkor azt végig vitte az egész fejezeten és a végére olyan csattanó jött ki, hogy az hihetetlen. Sokszor percekig még nevettem úgy, hogy nem bírtam tovább olvasni. :D
Amikor végeztem kicsit megijedtem, hogy hogy fogok erről a könyvről értékelést írni. Se történet mint egy szokásos regénynél , se szereplők. Nem tudtam, mivel fogom kitölteni azt a helyet, amelyet általában könnyedén kitöltök. De ahogy látom sikerült, és ennek nagyon örülök. :)

Tényleg nem a szokványos olvasmányaim közé tartozó könyv, de fő a változatosság. Mindenkinek ajánlom még pedig azért, mert sokat lehet belőle tanulni a mai "udvarlási" szokásokról, a mai szerelmek kialakulásáról. Külön dicséret Holló-Vaskó Péternek a remek fordításért. :D Egy jó fordítón sok minden múlik, úgyhogy Peti gratulálok. :D Nekem nagyon tetszett, remélem más is kedvet kap hozzá. :)
I love the internet. It helps me say "I love you"

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

TOP 10 kedvenc idézet :)

Elköszönés :')

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury - Köd és harag udvara (Tüskék és rózsák udvara 2.)