Borítómánia #3 - Filmes borítók

Sziasztok! :)

Ezen héten megpróbáltam olyan borítókat keresni, amelyek a könyv alapján készült filmhez kapcsolódnak. Én ilyen téren nagyon finnyás tudok lenni, de ezzel szerintem a legtöbb könyvmoly így. Sajnos nem mindig tudnak megcsinálni olyan jól egy ilyen adaptációt. De vannak persze kivételek. :) A mostani 10 közül van, amit már láttunk és olvastunk, van amit csak láttunk vagy csak olvastunk. :)

Annyit tudni kell rólam, hogy én inkább az eredeti borító pártján állok, ritkán tetszenek a filmes borítók. ~Petus

Andy Weir: A marsi (Mentőexpedíció)

Évi: Nem tudom, mit gondoljak erről a borítóról. Nincsen semmi bajom Matt Damonnal, nem ez a baj. Hanem olyan... közeli a kép. Olyan, mintha bele akarna mászni az aurámba a borító. Nekem az eredeti jobban tetszik, mert látszik, hogy milyen kietlen a Mars. A filmes javára pedig az válik, hogy Watney arca elszántságot tükrözik.

Petus: Itt nem igazán tudtam dönteni. Tetszik az eredeti is, meg a filmes is. Bár azt nem tudom, hogy a címen miért változtattak. A könyvet még nem olvastam, és a filmet sem láttam, de ez nálam alap dolog. Amíg nem olvastam, nem nézem meg. Mondjuk volt pár kivételes eset :P És mivel Évi kölcsönadta a saját példányát, hamarosan el fogom olvasni. :)




Cassandra Clare: Csontváros

Évi: Itt is az eredetire szavazok. A rajongóknak azon kis százalékába tartozom, akik nem voltak megelégedve a castinggal. Igen, olyan felszínességek miatt, hogy én közel sem így képzeltem el az adott szereplőket. A sorozat sem jobb, csak egy fokkal. Ettől függetlenül elmentem rá moziba, sőt, még élveztem is a filmet, de nem... Még így sem. Örülök, hogy ez a kiadás nincsen a polcomon.

Petus: A könyvsorozatot imádom, a rendes sorozatot imádtam, a filmet is szerettem, de a filmes borítóval nem vagyok teljesen kibékülve. Jól megcsinálták tényleg, de nincs bennem ilyen "hűha de jó" érzés. Ez sem rossz, de a másik kettő jobban tetszik. Ha rangsorolnám akkor első lenne az eredeti, második a mostani új barnás színű és a harmadik lenne a filmes. Viszont a sárga háttérrel a nagy rúna az tetszik.


E. L. James: A szürke ötven árnyalata

Évi: Igazából nekem ehhez semmi közöm nincsen. Nem olvastam a könyveket, nem láttam a filmet. Nem is tervezem. Egyáltalán. A nyilvánvalókon kívül nincsen semmi információm a könyvekről, de ez akkor sem nyerő nekem. Olyan negatív és sötét és nem is tudom, milyen lett a borító. Olyan semmilyen, pedig... Hát, nem tudom, mit akar közvetíteni.

Petus: Sem a könyvet nem olvastam, sem a filmet nem láttam, úgy hogy véleményt nem tudok mondani, de enélkül is szerintem nem szép ez a borító. Ránézek és elnevetem magam, pedig szerintem nem ez lenne a célja. Viszont szeretném - lehetőleg még idén - elolvasni a könyvet, hogy mitől ennyire megosztó.


Gayle Forman: Ha maradnék

Évi: Ezt a könyvet sem olvastam és így nekem ez a borító semmit se mond. Vannak rajta kicsi képek, amik mint egy élet töredékei jelennek meg. Olyan, mintha valaki random képeket vágott volna össze, ugyanakkor nem lett olyan rossz. Érdekes lett, de nem biztos, hogy felkeltené a figyelmemet és ezért elolvasnám.

Petus: A könyvet olvastam, bár a második részt még nem sikerült elolvasnom. De az első rész tetszett. Viszont a filmet még nem láttam. De ha olyanra csinálták, mint amilyen a könyv, akkor biztos jó lehet. Ezzel a filmes borítóval meg vagyok barátkozva. Fehér háttér, filmből lényeges képkockák, szép betűtípus. Hibátlan, legalábbis szerintem.


John Green: Csillagainkban a hiba

Évi: Itt is az eredeti tetszik jobban. Itt igazából annyi pozitívumot tudnék mondani, hogy legalább nem másznak a szereplők az arcomba. (Igen, ez nagyon ki tud akasztani. :D) Boldognak tűnnek a képen, ami az olvasót is nyugodttá teheti. Az egész olyan... Nyugodt és békés.

Petus: Imádom a könyvet, és az egyik kivétel, ahol szeretem a filmes borítót. Bár ebben az is közrejátszik, hogy szeretem a filmet is. Nagyon könyvhűen sikerült megcsinálniuk valószínű mivel semmi természetfeletti nincs benne. Szó szerint zokogtam a filmen. Ha valakinek sírhatnékja van csak ajánlani tudom. Annyira szép történet, nem túl szép befejezéssel. De imádom.



Jojo Moyes: Mielőtt megismertelek

Évi: A legeslegjobb ebben a borítóban, hogy rajta van Sam Claflin!*-* Oké, nem. Félreteszem a rajongásomat. A színészek nem tudom, mennyire hasonlíthatnak a szereplőkre, de a beállásuk az nagyon tetszik. :) Főleg Will miatt. A háttér pedig szerintem csodaszép lett! Olyan vidám és sugárzó.

Petus: Számomra teljesen ismeretlen mind a könyv, mind a film igen, tudom, hogy most lesz a mozikban. A fülszöveget sem olvastam el, a trailert sem láttam még. De a borító tetszik. Annyi érzelem van rajta, egyszerre többféle. Alapból szeretem Sam Claflint, mert rendkívül jó színész. Így nagyon kíváncsi vagyok a könyvre is és a filmre is.



Kami Garcia, Margaret Stohl: Lenyűgöző teremtmények

Évi: Nos, őszintén? Többször is megpróbálkoztam a filmmel, de valahogy sosem jött össze. Nagyjából a két főszereplő nevét tudtam megjegyezni. A többieket a borítóról azonosítani sem bírom. A háttér szerintem kellően misztikus lett, de az alakok elrontják. Valahogy ők túl emberiek ehhez a koncepcióhoz szerintem.

Petus: Itt viszont ha könyvben annyira nem is, de a filmben nagyot csalódtam. A könyv egy rendkívül érdekes történetet mutatott be, ezzel szemben a filmet annyira leegyszerűsítették és átírták hogy az hihetetlen. És ilyen szempontból a filmes borító becsapós, mert az alapján egy nagyon jó történetet képzel el az ember ami a filmben fog megtörténni. Kicsit kusza, és össze-vissza, de szépen megcsinálták a borítót (a filmeset). A film már kevésbé jó.


Richelle Mead: Vámpírakadémia

Évi: Hol is kezdjem? Mi ezzel a legnagyobb bajom? Az, hogy az összes borító fekete volt. Az összes. Ez meg... Rózsaszín. Komolyan, nincsen bajom a rózsaszínnel, de ehhez nem. A besétálás ötlete nekem tetszik, a filmmel sem voltak hatalmas problémáim. De a rózsaszín olyan gyerekessé tesz. Annyira nem illik a sorozathoz, hogy a saját védőborítómat (az a filmes) le is szedtem a könyvről.

Petus: A filmet szerettem, a könyvsorozatot imádtam, a filmes borító nem tetszik. Mintha kicsit elkapkodták volna. Fogtak néhány dolgot és rápakolgatták x sorrendben egy lapra és ennyi. Szóval ha valaki az olvasnivalóját a borító alapján választja ki, és a Vámpírakadémiánál csak a filmes borítót látja és nem tetszik neki, még ne vesse, mint lehetőséget. Mert nagyon jó könyv és érdemes elolvasni. Ha nincs Évi valószínű én el sem olvasom. :3


Rick Yancey: Az ötödik hullám

Évi: Most megpróbálom értelmezni a filmes borítót. Az ötödik hullám. Visszavágunk. Lehet, én olvastam régen a könyvet, de ezt a szót sehova sem tudom kötni. Semmihez sem. A számok a borítón olyanok, mintha űrhajók lennének a háttérben meg mintha a második hullám jelenne meg. Mi? Valahogy nekem nem áll össze...

Petus: Nagyjából ismerem a történetet, de a borítókkal nem tudok dűlőre jutni. Olyan semlegesek számomra, az eredeti is meg a filmes is. Ránézek és nem vált ki belőlem semmilyen érzelmet. Mondjuk ha olvastam volna biztos nem így lennék. Már a polcomon van és arra vár, hogy a kezembe vegyem. Évi szerint nagyon jó. :)



Suzanne Collins: Az éhezők viadala

Évi: Talán az egyetlen filmes borító, ami kimondottan tetszik is. Van olyan jó, mint az eredeti, ha nem jobb. Ugyanaz a koncepció egy kicsit több élettel. Sokkal energikusabb és egy kicsit előre is utalhat. :)

Petus: Az egyik Borítómániában már szerepelt ez a könyv, csak az eredeti borítóval. Ott elmondtam, hogy a legjobb benne, hogy nem árul el sokat a könyvről. Ez a filmes borítóra is igaz. Szerencsére. Látok egy madarat aztán ennyi, nem tudod, hogy mire számíts. Ez a legjobb benne. És nagyon jó, hogy a filmes borító nem sokban különbözik az eredetitől. Szóval nekem tetszik a filmes is.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

TOP 10 kedvenc idézet :)

Elköszönés :')

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury - Köd és harag udvara (Tüskék és rózsák udvara 2.)