Hamupipőke BookTag

Sziasztok! :)

Mivel régen volt a blogon booktag így Petussal úgy döntöttünk, hogy lassan kitölthetnénk még egyet. Így az Annie oldalán talált Hamupipőke BookTagre esett a választásunk. Reméljük tetszeni fog
nektek! :)

Gonosz mostohatestvérek- egy könyv olyan szereplőkkel, akiket egyszerűen utálsz

Petus: Egyszerű a választás. Egy ikerpár titkos naplója. Ettől rosszabb könyvet még nem olvastam. Olyan volt, mintha 3 különböző könyvsorozatot összemixeltek volna. Eredeti ötlet szinte semmi, és olyan logikai bakik vannak benne, hogy az elképesztő. Az egyetlen mázlim az volt, hogy gyorsan végeztem vele, különben kisült volna az agyam.....

Évi: Nem kellett sokat gondolkodnom azon, hogy ez a Szerelmem egy angyal legyen-e vagy sem. Igen, ez az a könyv. Egy barátnőm ajánlotta, akinek tanácsára meg is vettem. Bár ne tettem volna! Azóta megfogadtam, hogy az ő tanácsaira nem hallgatok. Egyszerűen utáltam a főszereplőt, ami azért nagy baj, mert az ő szemszögéből mesélte el az író és az ő fejében voltunk végig...


Herceg- egy könyv egy úriemberrel

Petus: Pokoli szerkezetek. Jem Carstairs szerintem az egyik legnagyobb úriember a könyves álompasik listáján. Jól nevelt, hegedül, mindenkivel kedves, mindenkit tisztel. Valószínűleg a jelleméhez köze van annak is, hogy mivel a múltszázadban élt, akkor megkövetelték a jó magaviseletet. Ettől független az egyik legkedvelhetőbb karakter az árnyvadász világban. :)

Évi: Rubinvörös. Nem elég szegény Gideonnak, hogy képes a múltban utazni, de még emellé kap hegedűleckéket, egy tánctanárt, valamint egy nőt, aki megőrül a ruhákért, és a hitelesség mindennél fontosabb. :) Emellett még képes viszonylag kedves lenni, és az esetek többségében úriember tud lenni.



Hamupipőke- egy szereplő, aki bájos, kedves és dacos

Petus: Ide leginkább Biancát mondanám a The DUFF - A pótkerék könyvből.  Ahogy Wesley is jellemezte: "Egy intelligens, pimasz, szarkasztikus, cinikus, mániákus, hűséges és érző szívű lány. Ez vagy te!" Bárkinek megmondta a véleményét. A barátaira nagyon vigyázott, törődött velük. A Duff-gondolatával pedig nagyon egyet tudok érteni.

Évi: Először Celeste jutott az eszembe a Párválasztóból, de... nem. Ő nem volt végig kedves, szóval úgy éreztem, hogy nem ő az. De a Vámpírakadémiából Lissa szerintem passzol ide. Valóban bájos volt és rendíthetetlen, mindig kiállt a saját igaza mellett. Nagyon szerettem a sorozatot és néha úgy éreztem, hogy Lissa kicsivel több... figyelmet is megérdemelt volna.


Tündér- egy szereplő, akire mindig vigyáz valaki

Petus: Én személy szerint Katyt mondanám a Luxen sorozatból. Daemon alapból szinte mindig a nyakán lógott és cseszegette imádtam ezeket a részeket :D . De Daemonön kívül ott volt még Dee is, meg a többi luxen, hibrid, origin, akik segítették, védték őt. De a legfőbb védvonal Daemon volt. :3 Kedvenc könyves álompasim. :3

Évi: Nos, ez tényleg Harry, ahogy Anna is megmondta. Harry számtalanszor lett kisegítve, főleg Dumbledore által. Igaz, kap másoktól is segítséget, de az igazgató a fő mentora. Természetesen ezen felül kap még segítséget, de néha olyan, mintha Dumbledore előre majdnem minden eltervezett volna.


Segítő állatok- egy könyv, ami mindig boldoggá tesz

Petus: Nincs annyi időm, hogy mindet felsoroljam. A kedvenc sorozatom még mindig a Luxen sorozat. De ezen kívül nagyon szeretem Rick Riordan könyveit, Jamie McGuire könyveit vagy Kelly Oram Szívzűrterápia strébereknek könyvét. Ha nem tudom, hogy mit olvassak, akkor általában ezekbe szoktam belekezdeni. :)

Évi: Ide rengeteg könyvet fel tudnék sorolni. A kedvenceim általában ilyenek. Ha nincsen kedvem semmihez sem, akkor akár a Luxen- sorozat egy-egy kötete vagy éppen egy Harry Potter könyv meg Percy Jackson egy kalandja ismét fel tudnak dobni. :)



Hamu- egy könyv, ami egyáltalán nem érdekel

Petus: Konkrét könyvet nem nagyon tudnék mondani. Ha a fülszöveg nem nem kelti fel az érdeklődésem, akkor nem olvasom el. Ettől független lehet, hogy nagyon jó könyv, de amíg más nem mond róla pozitív dolgot, nem hallok róla jó véleményt, addig nem valószínű, hogy elkezdem.

Évi: Ebből is van egy pár. Egyre kevesebb késztetést érzek például az Oblivion elolvasására vagy a Lady Midnightra. A Hollófiúkra sem vagyok például kíváncsi. A három közül talán erre vagyok legkevésbé.


Tök- egy szereplő, aki jelentősen megváltozik

Petus: Ide én Simont mondanám a Végzet Ereklyéi sorozatból. Először emberként kellett elszenvednie az árnyvadász világ veszélyeit, majd vámpírként, aztán pedig amnéziás árnyvadászként próbált/próbál beilleszkedni a többiek közé. Nagy hatással volt rá ez a sok fejlődés, igazi harcossá vált. Viszont semmi pénzért nem lennék a helyébe.

Évi: Percy Jackson. Az ijedt 12 éves kisfiúból Az utolsó olimposzira egy igazi hérosz lett. Arról meg ne is beszéljünk, hogy mennyire hihetetlen lett a Neptunus fiára! *-* Igen, Percy az egyik kedvenc szereplőm. :D



Lehetetlen- egy könyv olyan befejezéssel, amit nem láttál előre

Petus: Gyilkos a vonal végén ami először eszembe jut. Tudtam, hogy valaki üldözi Emmy-t, és hogy a halálát akarja, de arra nem számítottam, hogy ki lesz az, aki megtámadja őt. Ráadásul annyira függővég amennyire csak lehetséges. Nagyon ütött az biztos.

Évi: Oculus. Igaz, még hezitálok, hogy Oculus vagy Éjszakai cirkusz. Valójában mindkét könyvnek volt egy nagy csavar a végén, de így visszagondolva inkább az Oculus az, ami nagyobbat ütött. Lehet azért, mert azt olvastam később? 


Csak lélegezz- egy könyv, ami arra buzdít, hogy legyél bátor

Petus: Jennifer A. Nielsen Az Árnytrón könyvét mondanám. Jaron olyan király, amilyet még nem láttam. Tudták előre, hogy a háború kimenetele nem lesz pozitív, de mégis arra buzdította katonáit, hogy legyenek bátrak és ne veszítsék el hitük, még van esély a győzelemre. Be is vált ez a taktika. Ez a könyv/sorozat megtanítja, hogy érdemes kockázatot vállalni, mert ha hiszünk abban, hogy minden jóra fordulhat, akkor teljesülhet is. :)

Évi: Kevés gondolkodás után azt mondom, hogy Vakrandi a végzettel. Először meglepetés Percy jutott az eszembe, de aztán rájöttem, hogy egy "hétköznapi" történet szereplője ugyanolyan bátor tud lenni, mint egy fantasy szereplője, így inkább arra tettem le a voksomat. Hogy miért? Mert egy olyan embernek, aki szereti betartani a szabályokat, már egy kis szabályszegés is hatalmas bátorságot vehet igénybe. Ez a könyv megmutatja azt, hogy nem kell félnünk attól, hogy kilépünk a komfortzónánkból. :)


Boldogan éltek, amíg meg nem haltak- egy könyv tökéletes befejezéssel

Petus: Nagyon szeretem a boldog befejezéseket. De igazából nekem mindegy, hogy pozitív vagy negatív a befejezés, csak legyen befejezett. Ne merüljenek fel bennem kérdések, mert idegőrlő a tudat, hogy már nem kapok rájuk választ.

Évi: Athéné jele. Jó, oké, nem. Tudom, rossz vicc. :D Az utolsó olimposzi. A könyvek befejezésével általában bajom van. Tetszik, de az utolsó pár oldal számomra szörnyű tud lenni, hiszen valahogy sosem tudják a számomra megfelelőt eltalálni. Azonban ezzel a könyvvel kapcsolatban nem éreztem így. Valahogy ez nem hagyott bennem hiányérzetet.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

TOP 10 kedvenc idézet :)

Elköszönés :')

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury - Köd és harag udvara (Tüskék és rózsák udvara 2.)