Borítómánia #7 - sorozatok első részei

Sziasztok! :)

Ezen a héten különböző sorozatok első részeinek borítóit értékeljük. Kulcsfontosságú része ez a sorozatoknak. Általában vagyis hát mindig ez dönti el, hogy folytatjuk-e a sorozatot vagy nem. Megpróbáltunk összeszedni számunkra ismert és ismeretlen könyveket is, remélem Nektek is tetszeni fog az összeállítás. :)


Böszörményi Gyula: Leányrablás Budapesten (Ambrózy báró esetei 1.)


Évi: Egy szóval könnyedén tudnám jellemezni: gyönyörű. Egyszerűen meseszép. Teljesen illik a korhoz, amiben játszódik és ha ez még nem lenne elég, elegáns és hangulatos is. Valahogy olyan hatást kelt számomra, mint egy fénykép. Egy olyan fotó, amit már sokszor hajtottak össze és nyitottak ki ismét, mintha valaki rengetegszer megnézte volna.

Petus: Ez a borító nagyon tetszik. A nőről sugárzik az elegancia, a felsőbbrendűség - valószínű nemesi családból származik tipp. A rajta lévő ruha és a fénykép minősége régies hatást kelt, bár nem tudom, ennek van-e köze a műhöz. Ettől függetlenül ez a borító szerintem meseszép. :)


Cassandra Clare: Csontváros (A Végzet Ereklyéi 1.)


Évi: A könyv, ami 3 borítóval is megjelent. Ebből szerintem az eredeti és a legutóbbi a legszebb. A filmes sajnos nem tetszik, valahogy nem így képzeltem el a karaktereket.  Ami legjobban tetszik benne, hogy felül az egyik szereplőt láthatjuk (hatalmas pluszpont, hogy még nem Clary az és ő "csak" a második könyvet kapta meg) és az alatta elterülő város. A kettő együtt nagyon harmonikus lett, nem nyomják el egymást. :)

Petus: Az eredeti borítóval ki vagyok békülve......az tetszik. Főleg Jace (???) felsőtestével *gyenge szemöldökhuzogatás* :D. Hát az gyönyörű *-*. De ez mindegy. Egyébként nagyon jól mutatja a könyvben lévő legfontosabb helyszíneket, dolgokat. Valamint nagyon tetszik a sárga és a zöld átmenete, összhangja is. Szóval szerintem ez jó lett. :)


Cynthia Hand: Angyalsors (Angyalsors 1.)


Évi: Ezt a sorozatot már régóta el szeretném olvasni, elsősorban a borítói miatt. Valahogy ezek is hangulatosak lett és szerintem a cím nagyon jól néz ki ezekkel a kacskaringós betűkkel. Az pedig dob rajta még egyet, hogy a háttér majdnem egyszínű, vagyis a rajta lévő alak is kapott egy kis kékes-lilás árnyalatot.

Petus: Elsősorban azért tetszik nagyon a borító, mert a lilának az egyik árnyalata van rajta, ami a kedvenc színem. Másrészt a lány ruhája annyira jóóó *-*..........egyszerű, de nagyszerű. Harmadrészt meg úgy az egész nagyon szép. Egyszer már olvasni is elkezdtem, de félbe kellett hagynom, így nem tudtam meg a történet végét. De hátha egyszer lesz rá időm. :)


Dan Wells: Nem vagyok sorozatgyilkos (John Cleaver 1.)


Évi: A cím és a borító itt szerintem ütik egymást. Mivel olvastam, tudom, miért ez a cím és a borítót is értem, de valójában a véres hatású betűszín és a betűtípus kicsit megcáfolja a címet. :) Pont miatt keltette fel az érdeklődésemet a könyv, hiszen kicsit ambivalensek, hogy tudnom kellett, miért.

Petus: Kicsit ellentmondásos a cím meg a borító. Ha én egy ilyen papírt kapnék valakitől megmondanám neki, hogy "oké, haver, én hiszek neked, de tartsuk meg a 3 méteres távolságot". És valószínű esténként bezárkóznék, aztán riasztó bekapcs. Aztán a ház köré betonfal, vizesárok krokodillal, aknamező és szögesdrót, és akkor talán biztonságban érezném magam. A hatalmas vérpaca meg a vérrel felírt sorozatgyilkos szó nem éppen biztató. Viszont a könyv nagyon tetszett.


Gail Carriger: Soulles - Lélektelen (Napernyő Protektorátus 1.)


Évi: Ahányszor meglátom messziről a borítót, mindig azt hiszem, hogy a nő babát vár. Valahogy messziről annyira különössé válik a testtartása.  Amúgy pedig szerintem nagyon jó. Nagyon jól mutat együtt a sötétlila (vagy rózsaszín) és a szürke. Olyan mint a szomorú és a vidám. Pont ettől lesz olyan jó a borító. :)

Petus: Az egyetlen problémám a borítóval a nő tartása. Most vagy valaki rettenetesen hátba verte, vagy nagyon súlyos gerincferdülése van. Szerintem természetellenes ez a beállás. Vagy esetleg pont akkor fényképezték le mikor sétált. Mindegy ez lényegtelen, mert a borító többi része szerintem nagyon jól hozza a Jane Austin korabeli Angliát, és ez nagyon tetszik. :)


Kiera Cass: The Selection - A Párválasztó (A Párválasztó 1.)


Évi: Nekem személy szerint a Koronahercegnő borítója tetszik a legjobban, de a sorozat mindegyik része olyan meseszép, hogy már ezért is érdemes beleolvasni. A kedvenc színem a kék és ezért is nagyon örülök ennek a borítónak, de ha jól emlékszem, akkor America első ruhája talán kék volt és pont ezzel sikerült kitűnnie a tömegből. Már nem emlékszem pontosan, de azt bátran mondhatom, hogy ez a borító igazán méltó a könyvhöz, hiszen olyan meseszerű, mint maga a történet.

Petus: Sooo beautiful *-*. Ettől szebb borítót keveset láttam. Annyira csodás a lány ruhája. A szabása is, és a színe is. De igazából ugyanez elmondható az összes Párválasztós borítóról. Egyszerűen csodálatosak. És ez a hozzáillő betűtípus........nem nagyon tudok mit hozzáfűzni. Gyönyörűek. :)


Leiner Laura: Kezdet (A Szent Johanna gimi 1.)


Évi: Előre ki kell jelentenem, hogy szerintem az első, eredeti borító sokkal jobb, mint az új. Míg az Angyalsors esetében nagyon jól mutat a kékes- lilás beütés, addig a Kezdetnél olyan, mintha majdnem mindent elnyomna ez a barnás szín. A lányt pedig itt is meg kell említenem. Az ember pontosan azt várná, hogy a főszereplő lesz ott, (pontosabban valaki, aki hasonlít rá) de ez itt nem jött össze: ez a valaki pont nem Reni. Összességében tetszik a borító, hiszen nem rossz, de nem is lett szerintem annyira nagyon jó.

Petus: Nekem a kinézete kicsit hajaz a füzetekére. Mintha fogtak volna egy füzetet, amire mindenfélét rápakolnak és azt lefényképezik. És összehasonlítva az újjal, ez nekem jobban tetszik. Kicsit közvetlenebb, meg a hangulata is jobb. Egy kis gimis íróasztalának egy részlete......vagyis engem arra emlékeztet. :)


Rachel Hawkins: Hex Hall (Hex Hall 1.)


Évi: A sorozatot semennyire sem ismerem, de ahogy így hirtelen ránéztem, az jutott az eszembe, hogy ez az a borító, ami rengeteg utalást tartalmaz. Most gyorsan beleolvastam a fülszövegbe. Igen, a főszereplőnk egy boszorkány. De ha ezt nem is tudjuk, akkor is csodálatos, hogy más tükröződik a vízben, mint ami a valóságban van. Ez egy kicsit földöntúlivá teszi a borítót, ami így nagyon illik a témához. Pluszban pedig felkeltette az érdeklődésemet, lehet a közeljövőben el is olvasom. :)

Petus: Nagyon tetszik az ellentét a lány és a tükörképe között. Általában csak egy sima iskolás lány, aki képes egy teljesen más oldalát is megmutatni. Egy vadabb, bátrabb oldalát is ha szükséges (és olyan szép az a zöld ruha :) ). Legalábbis nekem ez jön le a borítóról. Aztán, hogy valójában mit jelent, azt megtudom ha elolvasom. Sok jót hallottam róla, úgy hogy rajta van a listámon.


Sherry Gammon: Szerethetetlen (Port Fare 1.)


Évi: Most úgy őszintén, ehhez a borítóhoz nem ezt a történetet képzeltem volna el. Inkább egy horrort kapcsoltam volna hozzá, mivel ha jól látom, a háttérben ott egy sír, amin pedig egy holló. (Vagy valamilyen madár.) Ehhez pedig a lány a lehajtott fejjel eléggé különös látványt nyújt. Ehhez képest egy inkább szerelmi történetet olvashattam. Nem rossz borító, de alig tudom a könyvhöz kapcsolni.

Petus: Imádom ezt a borítót. Már a színösszeállítás is nagyon jó: a szürke és a piros nagyon jól mutat egymás mellett. Aztán ott van a hintában ülő lány, aki nagyon jól megvalósítja a címet......pontosabban ennek a jelzőnek a hatását. Rendkívül kétségbeesett és szomorú, mert úgy gondolja, hogy ő szerethetetlen. Pedig nincs így. :) A környezet sötét színei is szomorúságra utalnak.


Stephanie Perkins: Anna és a francia csók (Anna és a francia csók 1.)


Évi: Annyira egyszerű az összkép és ezzel együtt hangulatos is. A háttérben az Eiffel- torony egyértelműen Párizs. Párizs pedig a szerelem és a fények városa. Valahogy ez annyira adja magát és olyan egyértelmű, közben pedig mégsem. Ez most nagyon konkrét volt. :D Igazából az összkép nagyon jól sikerült és Anna is annyira... Anna lett szerintem, nagyjából ugyanígy képzeltem. :) Ez a borító nagyon tetszik, egyszerűen csodaszép. :)

Petus: Egyedül a fiút hiányolom a borítóról. :) Kíváncsi lettem volna, hogy a lány mellé milyen fiút raktak volna. :) De így maradok a képzeletemben élő Étienne-nél. A betűtípus is nagyon jól illik a kép hangulatához. Olyan cuki az egész. :) Imádom Párizst, szóval szinte biztos volt, hogy el fogom olvasni. Hát nem bántam meg, hogy megtettem. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

TOP 10 kedvenc idézet :)

Elköszönés :')

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury - Köd és harag udvara (Tüskék és rózsák udvara 2.)