Borítómánia #9 - Egy történet, több szemszög

Sziasztok! :)

Ehhez a témához a moly.hu-n lévő kihívásom adta az ihletet.
Olyan könyvet/könyveket kell hozni, ahol egy történetet több szemszögből ismerhetünk meg. Ez lehet úgy, hogy egy történet két külön kötetben van leírva a főszereplők szemszögeiből, vagy lehet ez egy köteten belül is váltakozó szemszög.
Mi most megpróbáltunk olyanokat összeszedni, ahol egy könyvön belül valósul meg a több
szemszög. :) Remélem tetszik majd sz összeállítás. :)


Kate Mosse: Labirintus

Évi: Valójában elképzelésem sincsen, miről szólhat a könyv. Tervben van az elolvasása, de a fülszöveget még nem olvastam. A zöld és az arany szerintem nagyon jól mutatnak együtt, és az egyszerűség is nagy előny. Nincsen túldíszítve vagy ilyesmi. Teljesen egyszerű, de emellett figyelemfelkeltő is. Most mégis elolvastam a fülszöveget. Nos, igen ezt nekem el kell olvasnom. Nem csak azért, mert egyszer az iskola keretei között végeztem egy kisebb "kutatást" a Grálról, de engem teljesen levett a lábamról. A borító szintén. :)

Petus: A fülszöveg alapján nagyon jónak tűnik. A borító szintén nagyon tetszik. Nincs túlcsicsázva, egyszerű, letisztult, mégis a lényeget közli a történetről. Szerintem itt a labirintust nem helyszínként tekintik, hanem egy metaforának. A főszereplő úgy érzi, az események úgy magukba zárták, mintha egy labirintusban lenne. Én így tudnám értelmezni, de lehet hogy tévedek. A színek fantasztikusak, a betűtípus is nagyon jó választás volt. Nagyon tetszik az összkép. :)


Kelly Oram: Szívzűrterápia strébereknek

Évi: Itt az eredetire szavazok. Megnéztem most azt is, és nekem az jobban tetszik. Ugyanolyan kis édes meg minden, de közben egyszerűbb is. A magyarban nagyon tetszik, hogy egy szív alakba rendezték el a tudományos eszközöket meg minden. :) De ezen felül valahogy olyan furcsa is. Aranyos, ugyanakkor furcsa is, de nem azt mondom, hogy rossz.

Petus: Szerintem tipikus LOL-os borító. Éppen csak annyit sejtet a történetből, hogy az embernek kedve legyen elolvasni. Kémiai kísérlet meg szerelem........aztán hogy ebből mi sül ki, az már más kérdés. Én személy szerint nem nagyon értek a kémiához, szóval ahhoz a részhez nem nagyon tudok hozzászólni.......maximum annyit, hogy tetszik ez a szív alakú megoldás. Ennyi. Igazából mondjuk az összes LOL borítót szeretem. :)


Kemese Fanni: A viharszívű Mya Mavis

Évi: A színek nagyon tetszenek a borítón. A vörös haj és a kissé sápadt bőr nagyon szép kontrasztot ad.  A lány nevét sosem sikerült eddig megjegyeznem, mindig elrontom a betűk sorrendjét. A szakadásra emlékeztető fehér vonalat egyáltalán nem értem. De tetszik a borító. Elegáns.

Petus: Annyira tetszik a lány hajának színe, hogy az hihetetlen *-*. Annyira szép ez a vörös szín. Rendkívül kifejező, és természetes hatású. És nagyon jól illik Mya személyiségéhez is. Igaz a könyv elején még nem nagyon szerettem, de sikerült megszeretnem, és megértettem, miért ő került a borítóra. Fontos szerepe van a történet menetében Nagyon jó, hogy ő került a középpontba. :)


Jojo Moyes: Mielőtt megismertelek

Évi: A filmes borítóról már egyszer írtunk, így most az eredetiről lesz szó. Nekem nagyon tetszik ez a rajzolt hatása a borítónak. Valamiért jobban tetszik, mint a filmes, pedig az sem rossz. Nagyon tetszik, hogy mindkét borítón piros ruhában van a lány. Fergeteges következtetés: valószínűleg valamiért fontos szerepe van ennek, de a miértre már nem tippelek:D A fehér galambra (?) ötletem sincsen, de az egyik eredeti borítón is rajta van, szóval ugyanezt a fergeteges következtetést tudom levonni. :D

Petus: Ez az egyik kivétel, ahol a filmes borító jobban tetszik, mint az eredeti. Számomra teljesen értelmetlen. Lehet, hogy csak azért mert, még nem olvastam. Bár ha ilyen borítóval látnám lehet el sem olvasnám. Olyan mintha a lánynak valami baj lenne a lábával. A madár meg............csak ott van és ennyi. Szóval ezt a könyvet inkább a filmes borítóval venném meg. Mondjuk sok jót hallottam már róla, úgyhogy biztosan el fogom olvasni. :)


Maggie Stiefvater: Borzongás

Évi: Ez a könyv egy nagyon régi olvasmányom. Igaz, csak az első könyv van meg saját példányban nekünk. Emlékeim szerint. És majdnem az egész sorozat elolvasása után sem tudok rájönni, hogy miért kék a borító. A háttérben a farkas nagyon tetszik és valóban értem, hogy miért van ott. De a kéket nem. Talán azért, mert jön a tél? Az az érdekes, hogy a többi borítón, azokon, amik ugyanebben a stílusban készültek, több alak is fellelhető, de ezen nem. Ezen csak egy farkas van. De annyit mindenképpen leszögezhetek, hogy a történet szempontjából az erdőben lévő farkas nagyon jó borítóötlet volt.

Petus: Számomra kicsit unalmas ez a borító. Őszintén szólva semmi érdekes nincs rajta. Kék levelek meg ágak. Talán az egyetlen extra a farkas a jobb alsó sarokban, de azt is nehezen lehet észrevenni, mert elég halványan van rajta. Pedig nagy jelentősége van a történetben. Meg igazából az erdőnek is, ezért nem értem a halvány színeket. De lehet hogy ezzel a véleménnyel egyedül vagyok. Nem olyan rossz ez a borító, de nem is a legjobb.


Rick Riordan: Az elveszett hős

Évi: Nos, mint a legtöbb Rick Riordan - könyv, ez is a könyvből építi fel a borítóját. Általában nagy utalások vannak a borítókon a könyvek egyes jelenetire vagy éppen tárgyaira, elemeire. Amit ezekben nagyon szeretek. Ez ennél a könyvnél sem volt másként, még akkor is, ha elsőre fura volt, és még most sem tudom, mi az a kastély ott a háttérben. Már nem is nagyon emlékszem erre. :D De a három szereplő nagyon jól sikeredett. Komolyan, az író könyveinek borítóit egyszerűen nem tudom nem szeretni.

Petus: Imádom Rick Riordan minden könyvének borítóját, ez sem kivétel. Első ránézésre nem mond sokat (olyannak, aki nem olvasta az író könyveit). Sőt, még akár furának is lehet nevezni. Fémsárkány, rajta pár kölyök és repülnek. De aki olvasta a könyvet, az teljesen átértékeli a borítót, minden értelmet nyer számára. És meglátja, hogy milyen nagyszerűen el lett találva a lényeg vele. Egyszerűen nagyszerűek. :)


Rick Yancey: Az ötödik hullám

Évi: Szigorúan az eredeti. Szerencsére nekem sikerült ezzel a borítóval beszereznem. A filmessel sajnos nem vagyok kibékülve. Az eredetiben az tetszik, hogy mutat is a történetből, meg nem is. Ez most nagyon hülyén hangzik, tudom, de ezt látom benne. :) Mutatja, hogy az alak teljesen egyedül van az erdőben és vándorol, de nem látjuk, hova megy éppen. Nem látjuk, hogy a történet melyik állomására érkezik éppen. A sárga fény egy kevés pozitív hangulatot ad, de ez ugye nem jelent semmit sem. Szerintem ez egy nagyon jó borító lett.

Petus: Nekem is sikerült az eredeti borítóval beszereznem szerencsére, mert az új nem nagyon tetszik (a filmes borítókkal általában nem vagyok kibékülve). Sajnos olvasni még nem olvastam a könyvet, de ott várakozik már a polcomon. :)
A kihalt erdőben egyedül mászkál egy ember. Bár nem csodálom, hogy egyedül van egy ilyen invázió után. A sárga és a feketés barna elég nagy kontrasztot mutatnak........mondjuk vannak is ellentétek a könyvön belül - gondolom. Bár ezt Évi biztosan jobban tudja, mert ő már olvasta. :) Ettől független nekem nagyon tetszik. :)


Sarah J. Maas: Throne of Glass - Üvegtrón

Évi: A sorozat összes borítója nagyon jó lett. Ez az egyik kedvencem, de hogy miért. Talán azért, mert itt tényleg a könyörtelen orgyilkost látjuk, aki mindent megtesz. Celaena (akinek sosem tudom leírni helyesen a nevét) nagyon szépen van ábrázolva. Az egész borító csodás lett szerintem. :)

Petus: Imádom, egyszerűen imádom. De ez a kedvencem a színe miatt. Az egyik kedvenc színem lila, és ez az árnyalata gyönyörű. Ráadásul ez  kedvenc pózom Celaenától, itt néz ki a legjobban. Annyira fejedelmi és tiszteletet parancsoló. Azt üzeni, hogy vele ne merjen packázni senki, mert az nagyon megbánja, és ez így is van. Nem véletlen ő a legjobb orgyilkos. Ő az egyik példaképem. *-*


Simone Elkeles: Tökéletes kémia

Évi: Imádom, amikor a szereplőket a lehető leghitelesebben ábrázolják a borítón, valahogy úgy, mint az előbb, ahogy az Üvegtrón esetében történt. És itt is. Nagyon tetszik, hogy a lehető legélethűbben jelentek meg, a borítón szereplő alakok számomra teljesen Brittany és Alex. A betűtípus pedig lenyűgöző. Az sokkal jobban tetszik, mint az angol. Valahogy sokkal mutatósabb lett a magyar borítón a cím, és figyelemfelkeltő is.

Petus: Egyértelműen Alexet és Brittanyt ábrázolja a borító. Ez nem is kétséges. És hiába a nagy fekete háttér, egyszerűen nem bírja őket a háttérbe szorítani annyira magukra vonzzák az ember tekintetét.
Először nem tudtam, hogy minek vannak azok a falevelek a lap tetején. Aztán ahogy jobban megnéztem láttam, hogy azok nem falevelek, hanem vadkender (azt hiszem........bár nem vagyok szakértő). Egy halvány utalás arra, hogy a könyvben szó van drogról. Elég meghatározó eleme a történetnek. Sajnos Ettől független viszont a trilógia minden borítója nagyon jó. :)


Soman Chainani: Jók és Rosszak Iskolája

Évi: A könyv, ami már nagyon nagyon érdekel. Ennek az egyik legfőbb oka a borítója, hiszen amint megláttam, szinte beleszerettem. A háttérben a két kastély ellentéte, a lányok és a madarak ellentéte annyira elegáns lett. Valóban mesébe illő lett az egész borító. Nem tudok róla sokat írni, ez egy gyönyörű borító lett, és nagyon kíváncsi vagyok, hogy a háttérben a kastélyok miért vannak felcserélve. Van egy tippem, de nem vagyok benne teljesen biztos.

Petus: A címet tökéletesen tükrözi a borító. Jók és Rosszak egymással szemben állnak. A Jóknak nagyon jó ez a fehér madár, viszont a rosszaknak valamilyen más félelmetesebb állatot raktam volna, de így sem rossz.
Az egész ellentét gyanítom úgy kezdődött a két csoport között, hogy szerencsétleneket beküldték egy iskolába olyan felszólítással, hogy viseljétek el egymást, különben ez és ez lesz. De igazából fogalmam sincs. Még nem olvastam, de már tervben van. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

TOP 10 kedvenc idézet :)

Elköszönés :')

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury - Köd és harag udvara (Tüskék és rózsák udvara 2.)