Főbűnök, kávék, iskolakezdés | BookTagek

Sziasztok! :)

Tudom, furcsa cím, de Petus megjelölt Molyon kettő BookTagben, hogy töltsem ki. Erről eszembe jutott, hogy nekem korábban is küldött már valaki ilyet, és meg kellett keresnem, hogy az melyik volt. Így gyűlt össze három (!) BookTag is, amit ki szeretnék tölteni. Arra gondoltam, hogy ezt a blogon ejtem meg, mert egyrészt régen volt már ilyen bejegyzés, másrészt nekem is egyszerűbb. :) És kezdjünk is bele!


I. Back to school | Vagyis vissza az iskolába


Erre a tagre @budvigszandi hívott ki még két hónapja Molyon, valamint @PetiteCurie is, aki a BookTag kitalálója. (A nevükre kattintva olvashatjátok a válaszaikat. :) ) Mindkettőtöknek nagyon szépen köszönöm! Igaz, a kitöltés már egyáltalán nem aktuális, de itt van, és megcsináltam. :)


1. Egy könyv, amit minden iskolakezdés alkalmával újraolvasol:


Hűha. Ilyen sajnos nincsen. Semmilyen iskoláról szóló könyvet nem szoktam ilyenkor újraolvasni. Úgy általában nem szoktam újraolvasni, eddig csak a Harry Potter, majd a Percy Jackson - sorozatot olvastam újra, mindkettőt idén. Általában a véget nem érő várólistámról olvasok, aminek tényleg nincsen vége, ezért néha úgy érzem, hogy annak a leredukálása tényleg lehetetlen küldetés. Ezért nagyon ritkán olvasok újra. (Igen, ebben az évben kettő sorozatot olvastam el ismét, de ez valahogy így jött ki. :D )

2. Minden kötelezőt olvasmányt elolvastál?

Ebben az évben, vagy úgy általában? :D Mivel idén kezdtem az egyetemet, így nem voltak kötelező olvasmányaim, de amíg középiskolába jártam, akkor sem szerettem őket. Oké, tegyük hozzá, hogy nekünk nem adták ki a tanárok a listát (több magyartanárom is volt), így nem volt esélyem nyáron elolvasni, hiszen nem tudtam pontosan, miket kell. Év közben pedig elvárták, hogy maximum kettő hét alatt olvassuk el és ha kell, akkor részleteket is tanuljunk meg. (Egyszer valóban volt ilyen, akkor a könyvet az autóban fejeztem be.) Egyszerűen untam, hogy megmondták, mit kell elolvasnom, és nagyon kevés kötelező olvasmány tetszett meg, mert szerintem nem mindegyikhez voltam elég érett akkoriban. Nem egyszer volt olyan, hogy elkezdtem, de egyszerűen nem tudtam befejezni. Szóval nem, nem olvastam el mindent. :D

3. Félsz, hogy mostantól kevesebbet tudsz majd olvasni?

A nyár végén erősen tartottam ettől. A félelmem pedig beigazolódott. :D Általában a buszon szoktam olvasni, hétköznap nagyon ritkán, mert szinte minden estére rettenetesen elfáradok, plusz tanulnom is kell. Így hétvégén szakítok néha időt a blogolásra és az olvasásra, és ugye a buszon. :)

4. Melyik sorozat következő részét várod a legjobban?

Már lent van Szegeden a Silber - Az álmok második könyve című regény, amit nagyon várok. De sorolhatnám nagyon sokáig: a Hádész Háza, a Vaslovag (remélem hamar megjelenik), a Csak a holttesteden át és még van néhány, ami már megjelent, azonban még nem tudtam beszerezni és elolvasni. :)

5. Mutass egy borítót, ami az iskolakezdésre/jelen évszakra emlékeztet:

Most még ősz van, ugye? :D A színeivel egyértelműen a Felszáll a köd című könyv Kate Mortontól.


6. Te mennyire vigyázol a tankönyveidre?

Minden évben beborítottuk anyuval (kellett a segítsége, hiszen nagyon béna tudtam lenni benne, de mindig próbálkoztam :D ), ugyanakkor szinte sosem maradt meg eredeti állapotában a tanév végére. Mindig meggyűrődött valahol, és ezzel nem tudtam mit kezdeni. Egyedül azok a tankönyveim maradtak épek, amiket nem kellett hordani a suliba, mert nem használtuk őket.

7. Melyik nyári olvasmányodról fogsz írni irodalomórán?

De jól hangzik ez a kérdés! Nekünk sosem volt választható olvasmány, és sosem kellett róla írni. Ha jól tudom, akkor ez Amerikában szokás, de nem vagyok benne biztos. Nagyon örülnék neki, ha itthon is lenne ilyen lehetőség, ha pedig itthon is lehetne, akkor per pillanat a Fekete madarak árnyékában könyvön gondolkodnék el, vagy pedig a Neked adom a napot-on. Valójában nem tudom, biztosan lenne pár ötletem. Abban sem vagyok biztos, hogy egy komolyabb vagy inkább egy viccesebb könyvről írnék. :)


II. Főbűnök | Vagyis miért jutok pokolra? :D


Erre a tagre Petus hívott ki, amit neki is nagyon szépen köszönök! <3 (A nevére kattintva a molyos linket éritek el, ahol az ő válaszait olvashatjátok.)

1. Kapzsiság– Melyik a legolcsóbb könyved? Melyik a legdrágább?

A legolcsóbb. Hűha. Elképzelésem sincsen. Itthon a Coopban vannak könyvek, amik nagyjából 500 forint körül mozognak, így vannak könyveim, amiket olyan árban vettem. Ezek lehetnek a legolcsóbbak. A legdrágább pedig a Mikroökonómia középfokon című tankönyvem. Jelenleg is "olvasom," de nem haladok vele olyan gyorsan, mint kéne. Ez a könyv alapára nagyon sok, nagyjából 6000 és 7000 forint körül mozog, ezért örülök, hogy használtan tudtam beszerezni, azonban így is az egyik legdrágább könyvem. A legtöbb pedig nagyjából egy ár körül van.


2. Harag – Melyik íróval állsz utálom/szeretem viszonyban?

Most nem tudom. Ezeket egyszerre kéne éreznem, vagy külön-külön? Ha egyszerre, akkor olyan nincsen, talán egy kicsit úgy, mint Anna esetében. Cassandra Clare eredeti sorozatait szerettem, azonban amikor belekezdett a novellákba, akkor elegem lett. Ha viszont külön-külön, akkor annyit szeretnék mondani, hogy könyvmoly vagyok. Vannak kedvenc íróim, akiknek a felsorolásába nem kezdek bele, hiszen rengetegen vannak, de olyan, akit kifejezetten utálok? Olyan szerintem nincsen.


3. Falánkság– Melyik könyvet faltad örömmel úja és újra minden megbánás nélkül?

És már megint itt van a kedvencem: az újraolvasás. Írtam az előbb is, hogy nem nagyon szoktam újraolvasni, de Percy és Harry világa minden egyes alkalommal be tud szippantani, így most őket választom. :)

4. Lustaság – Melyik az a könyv, amelyiket elhanyagoltad lustaságból kifolyólag?

A Véres olimpia. Valójában nem olyan egyszerű kérdés, mert van egy pár ilyen könyvem, de ennél teljesen ezt érzem. Még tavaly vettem meg nyáron, a kalocsai Alexandrában a nyári akcióban. Előtte egy osztálytársam kezében láttam, aki nem szokott gyakran olvasni, ezért gondoltam, hogy nem lehet rossz. Megvettem, aztán állt egy évet a polcomon. Hiba volt. Nekem tetszett a könyv, és hamarosan értékelést is írok róla. ;)

5. Büszkeség – Melyik az a könyv, amiről beszélni szoktál, ha nagyon intellektuális olvasónak akarsz tűnni?

Khhmmm.... Nem tudom. Imádom ilyenkor a Jane Eyre-t felhozni, vagy éppen a Fekete madarak árnyékában-t, és az Anne Frank naplóját. A Jégviráglányok is ehhez a csoporthoz tartozik. Lois Lowry könyvei is ilyen stílusúak szerintem. Ja, és A marsi. Ha szóba kerül, mindig elmesélem, hogy igen, ez egy tudományos szövegekkel teli könyv, igen, elolvastam, és igen, értettem is. :D Ezzel a kérdéssel egy bökkenő van: nem szoktam semmivel sem hencegni. Szerintem viszonylag változatosan olvasok, ezért a legtöbb emberrel, aki olvas, van közös témám vagy olyan könyv, amit mindketten olvastunk, esetleg olyan, amit egyikünk már olvasott, a másik pedig el akarja olvasni. :)

6. Bujaság – Mely tulajdonságokat találod legvonzóbbnak egy férfi/női karakterben?

Szeretem, ha valóságosak. Tudom, hogy ez mennyire hülyén hangzik. De szeretem, ha nem olyan légből kapott a karakter, hanem olyan, mintha egy élő személyről mintázták volna. Ha olyan élethű, hogy akár a könyv lapjairól is leléphetne bármelyik pillanatban. Vannak tulajdonságok ezen felül, amik megfognak és ezek a való életben is jellemzőek. Nagyon szeretem, ha valaki vicces. Imádom, amikor tudok valakivel szórakozni, és ez például a könyvszereplőkre is igaz. Sok ehhez hasonló tulajdonság van még, de nem tudom őket kiragadni a többi közül.

7. Irigység – Mely könyveket szeretnéd a leginkább megkapni ajándékba?

Ezt most tényleg könyvmolyoknak kellett feltenni? :D Rengeteg könyv van, amit meg szeretnék vásárolni, mindig van, amit jobban, de én is, mint a legtöbb könyvmoly, listát vezetek arról, hogy melyikeket szeretném. :)

III. Kávék | A kedvenc innivalóm reggel

Ezeket a kérdéseket szintén Petustól kaptam, köszönöm ezt is! :)

1. FEKETE KÁVÉ – Egy sorozat, amibe nehéz belerázódni, de utána nem tudod letenni

Számomra a Vámpírakadémia indult egy kicsit nehezen. Furcsa volt az eleje, mert nem tudtam, mi történik, ki kicsoda, de utána hihetetlen gyorsasággal daráltam le a sorozatot. :)

2. BORSMENTÁS MOKKA – Egy könyv, ami a téli időszakban nagyobb népszerűségnek örvend

Nem tudom, hogy van-e olyan könyv, ami időszakosan nagyobb népszerűségű. Sosem hallottam ilyen könyvről, és nem tapasztaltam még ilyet. Szerintem a téli megjelenések lehetnek ilyenek, amiket karácsonyi ajándékként veszünk meg valakinek.

3. FORRÓCSOKI – A kedvenc gyerekkönyved

Nem hiszem, hogy lenne kedvenc gyerekkönyvem. Rengeteg rövidebb mesét olvastam, amikor kicsi voltam, ezekből tanultam meg olvasni. De amikor kisebb voltam, akkor nem szerettem annyira olvasni, mert pár betű mindig kifogott rajtam. Nagyon szerettem a Disney-mesesorozatát, amik közül rengeteget láttam is. :)

4. DUPLA ESZPRESSZÓ – Egy könyv, ami az elejétől a végéig izgalmas volt

A Percy Jackson - sorozat. Imádtam, mert már az elején is vicces volt, és az első oldalaktól kezdve olvastatta magát. Az újraolvasásnál szintén ez volt. Egyszerűen nem tudtam letenni. Az izgalom pedig minden részben nagy volt, fordulatos volt, és... Oké, befejezem. :D

5. STARBUCKS – Egy könyv, amit mindenhol látsz

Most mennyire kínos, hogy egy sem jut az eszembe? Általában mindig más könyveket látok az emberek kezében, és amikor valami nagy siker lesz, akkor mindenki (vagyis nagyon sokan) olvassák azt, de most egyet sem tudok kiemelni.

6. HIPSTER KÁVÉZÓ – Egy alulértékelt könyv

Belenézve az olvasmánylistámba, az Ahol a szivárvány véget ér jutott az eszembe. Nem mondom azt, hogy alulértékelt, vagy ilyesmi, de pár százalékkal simán többet adnék neki Molyon. :D

7. A TÖKÉLETES KEVERÉK – Egy könyv vagy sorozat, ami keserédes volt, de mindeközben tökéletes

Legutóbb a Harry Potter újraolvasásánál éreztem ezt. Tudtam, hogy mi lesz a vége, és ez tette keserédessé a befejezést és az olvasását.

8. HOPPÁ! VÉLETLENÜL KOFFEINMENTESET KAPTAM! – Egy könyv, amitől többet vártál

Az idei évben ez egyértelműen a Toplistás szerelem. Mindenhol azt olvastam, hogy mennyire jó, és így fog tetszeni, úgy fog tetszeni, de nekem nem jött be ennyire. Nem volt rossz, de... Nem azt adta, amit vártam volna tőle.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

TOP 10 kedvenc idézet :)

Elköszönés :')

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury - Köd és harag udvara (Tüskék és rózsák udvara 2.)