Olümposzi istenek BookTag

Sziasztok! :)

Most egy olümposzi istenes BookTaggel készültem Nektek. Amióta megismerkedtem Percyvel és barátaival nagyon közel áll hozzám a görög mitológia, ezért is örültem, amikor megtaláltam ezt a BookTaget. Forrás a bejegyzés végén. :)

Zeusz
Az istenek és s mindenség királya, az ég és a villámok ura

Nevezd meg a kedvenc vezetőd, legyen jó vagy rossz: 
Jaron a Hatalom-trilógiából. Ő a jó kategóriába tartozik, és a jó kategóriában is szerintem ő a legjobb vezető, akiről olvastam. Rendkívül okos és igazságos, nagyon jól fel tudja mérni a különböző helyzeteket és megoldást találni rájuk. Ritka jó király lett belőle.

Héra
A házasságot és a születést védelmező istennő

Nevezd meg a legjobban működőd házasságot, amiről olvastál:
Így hirtelen Travist és Abbyt tudnám mondani a Gyönyörű sorscsapásból. Az ő házasságuk nagyon jól működik, nagyon aranyosak együtt, az ő párosukat kifejezetten szeretem.

Démétér
A földművelés és a termékenység istennője

Nevezd meg azt a könyvet, ahol legszívesebben lapáttal kergetted volna el az istennőt, vagyis, ahol idegesített a gyerek karakter:
Ehhez konkrétan most nem tudok semmit írni, mert nem nagyon olvastam még idegesítő gyerek karakterekről.

Poszeidon
A Tenger és a földrengések istene

Egy könyv, amin annyit sírtál, hogy egy kisebb papírzsepi-gyártó cég egyhavi bevételét biztosítottad:
Egyértelműen a Csillagainkban a hibát tudom ide írni, a könyv körülbelül felétől már potyogtak a könnyeim, a vége meg hát brutális volt. Egy csomag zsepi minimum.

Dionüszosz
A bor és a mámor megtestesítője, aki ért a mezőgazdasághoz és termékenységet is hoz

Egy könyv, ami mellett nem tudtad megállni, hogy ne egyél/igyál valamit:
Hát itt konkrétan egyet nem tudok kiemel, mert én mindig eszek vagy iszok valamit olvasás közben, könyvtől és hangulattól független. :D

Apolló
A Nap és a költészet, a jóslás, a zene, a tánc, a gyarmatosítás, a művészetek és az íjászat istene

Nevezz meg egy könyvet, amit csak és kizárólag napfényben, biztonságban, árnyékoktól és ijesztő elemektől mentesen mersz olvasni:
A Nem vagyok sorozatgyilkos trilógia részei ilyenek voltak. Voltam oly idióta, hogy az első részt sötétben olvastam, a többinél nem követtem el ezt a hibát. Viszont szerintem Peter Clines 14 című könyvét sem este fogom olvasni.

Artemisz
A Hold és a vadászat szűz istennője, ő segít a szülésnél és védelmezi a nőket és a gyermekeket

Nevezz meg egy igazi badass főhősnőt, aki nem várná meg a szőke herceget fehér lovon, hogy megmentse, hanem ő menne a sárkány elé:
Ez számomra egyértelmű: Celaena az Üvegtrónból. Képes lenne nem hogy egymaga, de akár fegyver nélkül nekimenni egy sárkánynak, és van olyan erős és tehetséges, hogy le is győzné azt.

Pallasz Athéné
A bölcsesség és az igazságosság istennője

Egy könyv, ami teljesen a csőbe tudott húzni téged, hogy aztán a végén egy óriásit koppanhass:
Édes semmiség. Számomra ez az egyértelmű válasz. Szerintem én még nem koppantam akkorát könyvön, mint azon. De eszméletlen jó volt.

Hermész
Az istenek hírnöke, a pásztorok, utazók, kereskedők istene, az ékesszólás, az irodalom, az atlétika és a tolvajok védelmezője

Egy könyv, ami elviselhetetlen vágyat ébresztett benned az utazásra:
Hát ilyennel még nem találkoztam sajnos.

Héphaisztosz
Az istenek kovácsa, az tűz és a vulkánok istene, a mesteremberek védelmezője

Melyik az a tárgy az olvasmányaidból, amit az életben is szívesen használnál:
Festusra esett a választásom. Annyira jó lenne ha lenne egy olyan sárkányom. El tudna vinni sok helyre, aki piszkál attól megvédene. Annyira de annyira jó lenne. :3

Árész
A háború istene, az értelmetlen vérontás és kegyetlen öldöklés megtestesítője

A "leglátványosabb" csata, amit eddig olvastál:
Az utolsó olimposziban mikor Percyék Kronosszal harcolnak. Ritkán olvasok ennyire jó, ennyire jól felépített és megtervezett/megszervezett csatajelenetet. Hihetetlenül izgalmas és lélegzetelállító az egész.

Aphrodite
A szerelem és a szépség istennője

A legszebb szerelmi történet, amit valaha olvastál:
Seriously?? Nem tudok választani, nem is akarok választani, mert összeset szerettem amit olvastam.

Hádész
Az Alvilág ura

Egy karakter, akit bármikor átküldenél Hádész birodalmába, hogy végre megszabaduljon tőle a világ:
Pagan A végzetemből. Szerintem meglenne a világ nélküle.

Hestia
A családi tűzhely védőistennője

Egy könyves hely, ahová szívesen beköltöznél:
Nyugat-Virginia. Ez számomra mindig egyértelmű volt és szerintem egyértelmű is lesz.

Forrás

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

TOP 10 kedvenc idézet :)

Elköszönés :')

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury - Köd és harag udvara (Tüskék és rózsák udvara 2.)