Dohoczki Máté: Tiszta kézzel


Kiadó: Colorcom Media
Oldalszám: 192 oldal
Kötés típus: puha kötés
Ár: 2650,-
ISBN: 9786155665479
Moly  

Fülszöveg:
Szabolcs élete csak nyomokban hasonlít a hétköznapi tinik mindennapjaihoz. Aggasztja, hogy nincsen elég barátja, akikre számíthat. A jövőjén is nagyon sokat rágódik. A legvégső lehetőségeként, hogy barátnője legyen a fekete mágiához nyúl, és elvakultan ragaszkodik ahhoz, amit megszerzett vele. Képes mindent feláldozni, hogy a boldogsága zavartalan legyen. Ezen az úton a barátja kíséri el, aki próbál józan maradni és megvédeni. Képes lesz a két barát kiállni egymásért, vagy a fekete mágia által generált szerelem fog nyerni?

Köszönöm Máténak a lehetőséget, hogy elolvashattam! :)

Véleményem:
Hát, nem hazudok nektek, ha azt mondom, hogy meglepődtem… Jó értelemben persze! Egy-két dologtól eltekintve nekem tetszett ez a történet, és mindjárt el is mondom, hogy miért. Lássuk csak! ;)

Kezdjük is a témaválasztással: Fekete mágia és annak használata.
Mágiával kapcsolatos könyveket már olvastam - vagy a szereplő használta, vagy a környezet/világ/stb. volt mágikus. De így, konkrétan a fekete mágiával még nem találkoztam.
Ennek a háttere azonban mindig is érdekelt. Na persze nem a kipróbálás céljából (meg sem fordul ilyen a fejemben…vagy mégis? :O Nem, dehogy csak viccelek :D), csak hogy honnan ered, hogyan alakult ki, és ilyesmik. Ezen a téren titkon reménykedtem, hogy lesz a könyvben némi információ, vagy bármi ehhez hasonló elhintve a fejezetekben, de sajnos nem akadtam össze eggyel sem; ami így utólag visszagondolva nem is akkora probléma.

Viszont azt továbbra is úgy gondolom, hogy bátor dolog volt az írótól ezt a témát nemcsak felhasználni, hanem úgymond főszerepet is adni neki a történetben. Ó és nemhogy bátor cselekedet volt mindez, de még jól is tette, hogy így használta ezt a tényezőt!

Ezáltal olyan különös hangulat lengte be az egész sztorit, hogy minden egyes oldalon „érződött” a varázslat hatása, attól függetlenül, hogy Szabi használta-e a könyvet vagy sem. Ez tetszett, mivel nem engedte, hogy elfelejtsem akár egy pillanatra is, hogy mi a történetünk fő mozgatórugója.

Bár, megmondom őszintén, nem tudom, hogy Szabolcs miért vetemedett ilyen módszerekre. Annyit azért sejthetett előre, hogy nem lesz túl jó vége ennek az egésznek, ennek ellenére ő mégis ment tovább… Így a megtörtént dolgok részben (vagy teljes egészében, kinek hogy tetszik) tekinthetőek az ő hibájának is. (Elég csúnya dolgokra gondolok itt…)
A könyv vége felé néhol istenesen kirázott a hideg a leírt cselekmények miatt, főleg azért, mert eléggé vizuális típus vagyok. :D Hála az égnek nem sok volt ezekből, ezért ezt is a pozitív dolgokhoz sorolom.

Azonban ahogy az első bekezdésben írtam, hogy van egy-két dolog, ami nem igazán nyerte el a tetszésem.

Az első dolog a szereplők jelleme, személyisége. Az én véleményem szerint jobban is lehetett volna alakítgatni őket. Annyit sikerült leszűrnöm, hogy Szabi fekete mágia mániás és halálosan szerelmes Szandrába; Erik a hűséges jó barát - de ennyi és nincs tovább. Kicsivel több saját gondolatot vittem volna az egész sztoriba, vagy olyan helyzetet generáltam volna, ahol a karaktereknek a saját véleményüket kell kifejteniük, és ezáltal kicsit közelebbről is megismerkedhettem volna velük, és a személyiségükkel. Én ezt nagyon hiányoltam.

A második, a befejezés. Úgy gondolom, lehetett volna terjedelmesebb, részletesebb és jobban kidolgozott. Így sem volt rossz, de egy ilyen témában utazva, főleg a végkifejletet látva, olyan ütős, akciódús és csavaros befejezést kreálhatott volna az író, hogy az olvasó ég az agyát is eldobja! (És enyhén fejeztem ki magam!).

Maga a történet szépen építkezett egészen a végéig, de mintha pont az utolsó oldalakra lemerült volna az akkumulátor, és egy afféle „csak gyorsan csapjunk oda valamit” érzésem lett az utolsó mondatnak köszönhetően. Pedig tényleg egy szuper befejezést lehetett volna kihozni ebből az alapjáraton is akciódús történetből. Sebaj, majd legközelebb! ;)

Még az utolsó egynéhány bekezdésemben annyit szeretnék elmondani nektek, hogy mindenképpen érdemes olvasni Máté könyvét.
Először fura lesz (ne aggódjatok, nekem is az volt), mert nem tudjátok majd hirtelen hova tenni a történéseket, de szépen, fokozatosan fény derül mindenre. Szóval semmiképpen se ugorjátok át/hagyjátok félbe, annak ellenére sem, hogy a végső fejezetek szerintem sem lettek a legjobbak.

A fentebb említett dolgoktól függetlenül szerintem egy egészen élvezhető regényt olvashattam. A címkének megfelelően a horror elemek megvoltak benne, kellőképpen megborzongtam azokon a helyeken, ahol kellett. Aki pedig esetleg kedvet kapott hozzá, nyugodtan kezdjen bele, szerintem nem fogja megbánni! ;)

Megtetszett? Rendeld meg!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

TOP 10 kedvenc idézet :)

Elköszönés :')

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury - Köd és harag udvara (Tüskék és rózsák udvara 2.)