BRÉKING: Ketten lettünk - Lana Millan: Raziel 2.0




Kiadó: Athenaeum Kiadó
Oldalszám: 296 oldal
Kötés típus: puha kötés
Ár: 3699,-
ISBN: 9789632936727








Sziasztok! Reni vagyok, Petra volt olyan aranyos és felkért, hogy társuljak be a blog szerkesztésébe, így mostantól az én bejegyzéseimmel is találkozhattok majd.😊Kicsit hosszabb bemutatkozást itt találtok.

Fülszöveg
Ismered a viccet, amiben a bukott angyal, a KitKat-mániás démon és egy hősszerelmes bolti eladó a Tudás Könyvének keresésére indul? Nem? Nem csoda, hiszen ez nem vicc. Raziel a Tudás Könyvének őrzője, a legfelsőbb misztériumok és titkok angyala. Vagyis csak volt. Valami történt. Lélegzik és ver a szíve, miközben Nevada tűzforró sziklái között kinyitja a szemét. Emberré vált. Lehetne még ennél is rosszabb a helyzete? Lehet, és lesz is. Amikor eltűnik a Tudás Könyve üzletet ajánlanak neki: ha segít megtalálni, visszakaphatja a szárnyát. Segítőként egy pimasz démont varrnak a nyakába, hogy aztán együtt vágjanak neki Amerika vadregényes tájainak. Kalandos útjuk során Raziel felfedezi magában az elszánt harcost, a féltő barátot, és az esendő embert. Lana Millan második regénye egy izgalmas mese, ami akár igaz is lehetne.


Ez a könyv sokáig kacsintgatott rám a polcokról, de a gyönyörű borító és az ütős fülszöveg ellenére is csak nemrég szereztem be.  A kezdeti bizonytalanságot nálam az okozta, hogy saját hülyeségemből (és A végzet ereklyéi sorozatból) adódóan, nekem valamiért teljesen magától értetődő volt, hogy Raziel férfi. Így mikor semmilyen konkrét LMBT, vagy akár szerelmi szálra vonatkozó utalást nem találtam csak megvontam a vállam, hogy jó, majd egyszer elolvassuk. (Igen, a szerelmi szál fontos!)

Később jött csak a felismerés, ami úgy csapódott belém, mint pesti IC a sínre botorkáló piás bociba. Raziel nő. Ó, de még milyen! Ezzel az infóval teljesen átértékelődött bennem az egész sztori. Úgy éreztem ezt a könyvet kerestem egészen eddig, nem értettem miért nem írták már meg hamarabb és Úr Isten! Nagyon szükségem volt rá, hogy ez a könyv jó legyen.

Az alapsztori, miszerint egy angyal és egy démon együtt indulnak útnak már önmagában is rengeteg humorforrást és szexuális frusztrációt ígért, amit meg is kaptunk, ha nem is olyan mértékben, mint reméltem. Sajnos sokkal nagyobb hangsúlyt is lehetett volna rá fektetni. Ment a várható adok-kapok, de én sokszor kihagyott ziccernek éreztem, ahogy a szereplők lereagáltak egy-egy helyzetet.

Raziel számomra teljesen hitelesen hozza az angyalt. Az esetek többségében egyszerűen képtelenek vagyunk egyetérteni vele, olyan egyoldalúan vizsgálja a dolgokat és annyira más értékrendszer szerint mérlegel, mint mi, hogy az ember néha legszívesebben csak lekeverne neki két atyait, hogy kiscsillag szedd már össze magad. Ez néhány helyen már akár zavaró is lehet, de én inkább a könyv egy erős pontjának fogtam fel, mintsem gyengeségének. Másként nem hiszem, hogy sikerült volna elhinnem azokat a részeket, amikor egy újszülött jávorszarvas kecsességével próbálja nem kitörni a nyakát míg kiér a konyhába, vagy éppen nehezére esik nem hisztériás rohamot kapnia, mert felülkerekednek rajta az újonnan szerzett emberi érzései.
Hogy Raziel egy érthetetlen szentfazék volt-e? Igen. Szükséges volt? Igen. Szerettem-e ennek ellenére? Naná! Megvolt a maga bája. 😊

Az ügyeletes démonunk Belader, akinek őszintén szólva még mindig nem vagyok biztos benne, hogy jól ejtem-e ki a nevét.
Szerintem sokunkat már a rosszfiúságával kilóra megvett, az meg már csak hab a tortán, hogy sokkal többet is nyújtott, mint egy átlag könyves álompasi. Igazi volt. Rajta keresztül láttuk, hogy az emberiség ugyan nem eredendően gonosz, de kedvezőtlen körülmények és rossz döntések sorozata olyan mélyre áshatja őket a mocsokba, hogy még a mentőcsapat is kétheti hidegélelemmel indul utánuk. Már, ha indul utánuk valaki.

A mocsokból pedig rengeteg van. Nem viccelek, ebbe a könyvbe sikerült az emberiség összes bűnét összegyűjteni és úgy ábrázolni, hogy még az olvasót is elgondolkodtassa. Érdemes-e egyáltalán ez az egész? Vagy megértünk a pusztulásra?

A könyv szinte egyetlen reménysugara Kendra. Ő Raziel legjobb barátnője, lakótársa és önkéntes óvónénije. Róla talán csak annyit tudnék mondani, hogy nagyon, de nagyon szeretném hinni, hogy tényleg vannak még ilyen emberek.

Cselekmény szempontjából én kissé vontatottnak éreztem a történetszálat, többször volt olyan érzésem, mintha egyhelyben toporognánk, de mivel több részes sorozat lesz ez talán nem is akkora probléma. Remélem a következő rész(ek)ben Beladerből is sokkal-sokkal többet kapunk, azt hiszem igény bőven lenne rá. 😊
Nyugodt szível ajánlom bárkinek, aki nem fél a függővégektől és nem érzi úgy, hogy a vallás efféle ábrázolása sértőleg hatna rá.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

TOP 10 kedvenc idézet :)

Elköszönés :')

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury - Köd és harag udvara (Tüskék és rózsák udvara 2.)