Dorothy Blog Award

Sziasztok!

Még nagyon régen kaptuk Annie-től a díjat, akinek itt is nagyon szépen köszönjük! A díjat is, és a türelmedet is, mivel eddig nem töltöttük ki a kérdéseket. De most végre, az érettségik után elérkezett az idő, hogy kirakjuk! :) Annie válaszait IDE kattintva érhetitek el. :)




A szabályok:

Köszönd meg a díjat!
Írj egy rövid kis szöszt az illető blogjáról!
Írj 12 dolgot a saját blogodról!
Válaszolj 12 kérdésre!

Annie könyves blogja:
Évi: Annie blogja közel áll hozzám. Ennek egyik legfőbb oka, hogy a szerzője az én cuki, nővérem. Mindig is változatosan olvastunk, igaz régebben több könyv egyezett meg az olvasmánylistánkon. Ezért Anna blogja a mai napig meglepetéseket tartogat számomra is, hiszen ritkán találok olyan könyvet, amit én is olvastam. És már elcsábított egy könyv, amit ott találtam.


Petus: Én is szeretem Anna blogját leginkább azért, mert teljesen más típusú könyveket olvas, mint én. Rávesz olyan könyvek olvasására, amit alap esetben lehet kézbe sem fognám. Meg hát imádom Annát, szóval alap, hogy olvasom a blogját. :D Kaptál még egy kishugit, remélem nem gond. :D


12 dolog a blogunkról:

1. Petus ötlete volt a blog, az elején még csak társszerzőként léptem fel. A munkát a mai napig is szegény barátnőm végzi. Általában csak ötleteket adok neki, ő pedig megvalósítja, de az egyszerűbb dolgokban próbálok neki segíteni. :)

2. A blog augusztusban jött létre, amikor pont Petuséknál voltam. Emlékezetes volt, hiszen egy (most már csak volt) osztálytársunk tizennyolcadik születésnapját ünnepeltük azon a hétvégén.

3. Az első nap Petus rakta ki a blog első két bejegyzését, amik a Will&Will és a Menő-riadó Kambodzsában voltak.

4. Az első BookTag a Zombi BookTag volt. Vicces volt képeket keresni hozzá, hiszen amíg én keresgéltem, addig Petus mindent leszavazott. Mindent. :D

5. Évi első bejegyzése Az útvesztő volt. Az első 5 bejegyzésünk közül ennek és az Itt a vége, lúzer véle! bejegyzésnek van 50 fölötti látogatottsága.

6. A blog elején rengeteget szenvedtünk a színekkel, a betűkkel, nagyjából úgy mindennel. Többször is változtattunk, de egyik sem a mi érdemünk, mindig segített valaki, aki jobban értett ehhez. Ezúton is köszönjük mindenkinek! :)

7. Kétszer reklámoztunk petíciókat. Igazából saját petíciók voltak bizonyos könyvek kiadásáért. Lehet, nem értünk el velük sokat, de nagyon örültünk a sok pozitív kommentnek a bejegyzés alatt. :)

8. Az első komment a blogon az első díjunkról tájékoztatott minket, amit Lexától kaptunk. Akkor még másik néven futott a blogja, de ezen a linken elérhetitek a jelenlegit. Az indulástól kezdve figyeljük a blogját és olvassuk is, amikor csak tudjuk. :)

9. Az első megosztásunk Google+-on az 1000 oldalmegtekintéses nyereményjátékunkhoz kapcsolódik. Ez a bejegyzés igazából két megosztást is eredményezett, ezen felül egyetlen egy lett még így megosztva, a Cinder és Ella bejegyzés Évitől. Köszönjük nektek a megosztásokat! :)

10. Általában én keresem a képeket és segítek ötletelni, amíg Petus valósítja meg a technikai hátteret. Mostanában minden apróságért sikítok neki, mert semmit sem értek a html kódhoz. :D Egyikünk sem valami technikai zseni, de ehhez ő ért jobban.

11. Ha az összes megtekintést nézzük, akkor a legtöbb látogató a Moly.hu oldalól téved be hozzánk. A sorban utána következik a Google és a Facebook.

12. Igazából sosem gondoltuk volna, hogy ennyi megtekintése lesz a blogunkon, hiszen már 6500 megtekintés felett járunk. Nagyon szépen köszönjük nektek! :) Azt meg végképp nem gondoltuk volna, hogy ennyi emberrelés bloggerrel megismerkedhetünk, mert valóban voltak olyanok, akiket csak a blog miatt ismertünk meg. :)


Kérdések: (mivel igazából 14 kérdést kaptunk, így arra gondoltunk, mindre válaszolunk)

1. Kedvenc kritikád, amit egy könyvről írtál?
Évi: Nem is tudom, szerintem nincsen kedvenc kritikám. Általában az írást szeretem nagyon. Bármennyire is hihetetlen, eddig mindig kézzel írtam a bejegyzéseimet (az elsők nem tudom, hol vannak, lehet ott nem is volt más, csak vázlat... Viszont a Hervadás óta egy füzetben vezetem a bejegyzéseket.) Így valahogy jobban jönnek az ötletek, hiszen lassabban írok, mint ahogy gondolkodok, így írás közben jut minden az eszembe. Ezért mindig élvezem a bejegyzések megírását. :)

Petus: Hát nekem 2 kedvencem van, de azokat még csak molyon értékelésként írtam, nem ide a blogra. Az egyik drága Petink könyve a Dobszó a ködben. Miután elolvastam, írtam egy.....öhm.....nem túl kedves értékelést róla, amire az író reagált. Amikor megláttam a hozzászólását majdnem lefordultam a székről. Azóta is jóban vagyunk vele. :D A másik pedig Szűcs Vanda könyveiről született (az elsőhöz nem nagyon írtam, de a második résznél elég terjedelmes lett az "értékelés" /értsd panaszkodás/). Papírpazarlás az egész szerintem, de ebbe most nem megyek bele részletesen, mert ki tudja, hol állnék meg. :D

2. Mi alapján döntöd el, hogy mi legyen a következő olvasmányod?
Évi: Általában ez úgy jön magától. Ha például sorozatot olvasok és tetszett az első rész, akkor természetes, hogy folytatom a sorozatot. Néha pedig annyit érzek, hogy valami cuki/depressziós/posztapokaliptikus vagy valami ilyesmi kell, akkor olyat keresek. Néha pedig órákig tudok szenvedni azon, hogy mit olvassak. :D

Petus: A hangulatomtól függ leginkább. De arra szoktam törekedni, hogy ha szomorú vagyok felvidítson, ha dühös vagyok lenyugtasson. Meg kiadó alapján nagyjából tudom, hogy mire számítsak, szóval ez is kicsit befolyásol, meg a hossza is. Ha pl. tudom, hogy a következő pár hétben nem nagyon fogok ráérni, akkor nem kezdek bele egy Trónok harcába, hanem keresek valami 200-250 oldalas rövidebb könyvet. Szóval engem sok dolog befolyásol ilyen téren.

3. Jársz rendszeresen könyvtárba?
Évi: Nem. Ennek 2 oka is van. Az egyik az, hogy amik bent vannak a könyvtárban, azokat általában már olvastam vagy egyáltalán nem érdekelnek, így nagyon ritka, hogy valamit ki akarok venni. A másik indok pedig, hogy nem szeretem a könyvtárosokat. Állandóan olyan furán néznek rám. Egyikőjüket szeretem, csak, de ő nagyon ritkán van bent, így szinte sosem találkozom vele. Ezért nem szeretek könyvtárba járni.

Petus: Igen. Nálam az a legjobb dolog a könyvtárban, hogy a könyvtáros tanárnő mielőtt leadná a rendelést, mindig átnézeti velem a listát, hogy jókat rendel-e.Ügyel arra, hogy minél több ifjúsági könyv legyen, és ebben mindig az én segítségemet kéri. Ja, és mindig szól, ha új könyvek jönnek, hogy tudjak válogatni. :3

4. Melyik volt a három eddigi leglátogatottabb bejegyzésed?
Évi:
Lauren Morrill: Vakrandi a végzettel
Vivien Holloway: Végtelen horizont
James Dashner: Halálkúra

Petus:
Anne Eliot: Toplistás szerelem (545 megtekintés - ne kérdezzétek hogyan lett ennyi, mert még én magam sem tudom :D)
Marni Bates: Itt a vége, lúzer véle! (100 megtekintés)
Kelly Oram: Cinder és Ella (96 megtekintés)

5. Hogyan képzeljünk el egy bejegyzés írása közben?
Évi: Mint aki nem hall és nem lát. Igazából ha nagyon koncentrálok valamire, akkor mindig ilyen vagyok. Ilyenkor érdekes, ha valaki beszél hozzám. :D

Petus: Most csinálhatnék egy másolás - beillesztést, mert én is olyan vagyok, mint Évi. Egy párhuzamos univerzumba kerülök, ahol felőlem bárki csinálhat bármit, nem nagyon tűnik fel. :D


6. Átlagban milyen tanuló voltál irodalomból?
Évi: Nálam ez teljesen tanárfüggő volt. Most gimiben 3 tanárom volt. Egyedül egyet szerettem, és nála teljesítettem legjobban. Azonban szerettem az irodalmat nála, mert ő érdekesen tanított és könnyedén meg tudtuk jegyezni Ady-t. Szóval, igen, tanárfüggő.

Petus: Tartottam mindig a stabil négyest, de egyébként, mint tantárgyat, nem szerettem. Nem véletlen mentem reál tagozatra. Sosem ment, úgy hogy nem is nagyon erőlködtem vele.

7. Általában ütemezed a bejegyzéseket vagy akkor írod meg őket, amikor éppen odajutsz?
Évi: Nem szoktam ütemezni. Mindig amikor van időm, minél előbb, akkor megírom. Először lapra, aztán gépelés közben átnézem. Általában ilyenkor szoktam megcsúszni. Aztán képeket keresek és publikálom. Nem szeretem sokáig húzni, de most így jött össze sajnos, így nagyon sokáig fog tartani, amíg utolérem magam.

Petus: Amikor éppen odajutok. Attól függ, milyen hosszú volt a könyv vagy milyen érzéseket váltott ki belőlem. Ha nagyon tetszett vagy nagyon nem, akkor van olyan, hogy rögtön megírom. Ilyenkor szoktak elég terjedelmessé válni a fogalmazások. Viszont nem szeretem olyan nagyon sokáig húzni sem, mert kopik az emlékezetem, és biztosan valamit kihagyok a bejegyzésből.

8. Van kedvenc blogod (nem feltétlen könyves)?
Évi: Sokakat követek, nem tudnék egy kedvencet kiválasztani. Túl jók a többiek ahhoz, hogy kedvencet válasszak. :D

Petus: Kedvencem nincs. Általában a Blogturnés blogokat, és a Kis Könyves Bloggerek blogjait szoktam olvasgatni. :) Ja és Annáét is természetesen :D

9. Mi volt az első recid?
Évi: Ha az emlékeim nem csalnak, akkor a Fumax-tól Dan Wells könyve, Az ördög egyetlen barátja.

Petus: Igen Évi, az volt, és A marsi mellé. :D


10. Van olyan könyves szereplő, akivel cserélnél, akinek belebújnál a bőrébe?
Évi: Sokakkal cserélnék szívesen., hogy megtudjam, milyen érzés a helyében lenni. Nemmondom:D Ilyen lenne például Clary vagy Izzy, hogy megtudjam, hogy milyen árnyvadásznak lenni; vagy szívesen lennék boszorkány a Roxfortban, mint Ginny és Hermione. Elmennék Narniába is, de ott nem tudnék szereplőt választani. De szívesen lennék akár Rose, hogy járhassak a Vámpírakadémiára! :) Nos, igen, sok ilyen szereplő van, akinek belebújnék a helyébe.
Úúúú, vagy Annabeth! Akkor lenne Percy-m! *-* Jó, befejezem. :D

Petus: Hát most nem fogom mindet felsorolni, mert akkor itt éjszakáznék a gép előtt (délután írtam ezt :D). Szívesen cserélnék Katyvel, hogy megtudjam, milyen érzés ha egy ilyen szexi luxen pasija van az embernek.....akarom mondani hibridnek. :D Szívesen cserélnék Celaenaval. Nagyon jó lenne olyan jó harcosnak lenni, mint ő. Nagyon szívesen cserélnék Abbyvel is. Lehet, hogy nincs különleges képessége, de nagyon élvezném, ha ennyi is ilyen Maddox fiúk állnának mellettem. Ugyanilyen indokból cserélnék szívesen a Benedict fiúk bármelyik lélektársával is. :D Naggggyon szívesen lennék bármelyik helyébe. :P

11. Melyik könyvhöz hasonlót vársz a legjobban?
Évi: A kedvenc könyveim mind ilyenek. A színvonal elvárt Rick Riordannál, Richelle Meadnél, J. K. Rowling-nál például. Hosszú lenne felsorolni. :D

Petus: Rick Riordan nálam is alap, Richelle Mead szintén. De én még ideírnám Vivien Hollowayt és A. M. Aranth-ot is. :D

12. Milyen más hobbikat űzöl az olvasás mellett?
Évi: Szeretek sorozatokat és filmeket nézni. Valamint régebben lovagoltam, de ez már tényleg csak volt. Ma már sajnos nem sportolok annyit. Anyuval járok el gyakran kézilabda meccsekre, ahol néhol rekedtre kiabáljuk magunkat. :)

Petus: A sorozat és filmnézés nálam is megvan. Ezen kívül imádok táncolni. Szabadidőmben pedig görkorizni szoktam. Fel kell készíteni magam a nyárra. :P

13. Van olyan regény, amelyet mindig szeretsz újra és újra elővenni?
Évi: A kedvenc könyveimet bármikor. :) Ilyenek például a Harry Potter vagy a Percy Jackson. Utóbbit pont most terveztem újraolvasni. :)

Petus: Persze, hogy van. Obszidián/Oblivion vagy Szívzűr az, amit bármikor el tudok olvasni. Mindig megnevettetnek. Kedvenceim. <3

14. Mit olvasol éppen?
Évi: A. M. Aranth-tól az Oculust, amit Könyvfesztiválon szereztem be, és volt olyan szerencsém, hogy dedikálta nekem az író! (Oké, igazából addig nem mentem volna haza, amíg nem dedikálja, de szerencsére nem kellett maradnom. :D )

Petus: Kemese Fanni A viharszívű Mya Mavis könyvét, amit az írónő a Könyvfesztiválon dedikált nekem. :D

A díjat pedig Lexának, a One More Page... oldal bloggerének szeretnénk továbbküldeni ugyanezekkel a kérdésekkel! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

TOP 10 kedvenc idézet :)

Elköszönés :')

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury - Köd és harag udvara (Tüskék és rózsák udvara 2.)